video sender - opinie o ekploatacji

planuję zakupić sprzęt jak z linku poniżej

używał ktoś czegoś podobnego, odległość do przesłania ok 5 m , dwie gipsowe ściany po drodze

warto to kupić ?

pat

Na 2,4 GHz czyli będzie się wzajemnie zakłócać z WiFi. O ile urządzenia WiFi potrafią współdzielić kanał (nasłuchują i nadają jak stwierdzą że kanał jest wolny) i jakoś to działa, taki video sender raczej nadaje nośną cały czas i blokuje kanał. Z kolei pobliskie sieci WiFi (a czasem i dalsze, jak jakiś "trzepak" przesadzi z mocą) mogą zakłócać przesyłany obraz. Jakby chociaż te urządzenia miały jakieś lepsze antenki kierunkowe zamiast dookólnych, by nie siać wszędzie gdzie popadnie... Dla czystej wygody (by nie ciągnąć 5m kabla) IMHO nie warto - kabel to kabel :).

No i ten "niemiecki sprzęt będzie służyć przez lata", niemiecka to w nim pewnie tylko nazwa handlowa a reszta to China Export...

A tak zapytam - jak to jest z tymi zakłóceniami? Dziś mam wrażenie, że wszystko działa na 2,4GHz... dotychczas to sobie tłumaczyłem tak, że przecież to jest wiele kanałów "wokół" 2,4GHz. Podobnie, jak mówi się GMS 900MHz, a tam jest także wiele częstotliwości, wiele różnych kanałów... No ale teraz sam się zaczynam zastanawiać - na ile różne urządzenia 2,4GHz mogą siebie zakłócać? Pytam, bo niedawno miałem taki przypadek, że telefon nie działał... zasięg (3G) był na full, ale próba połączenia kończyła się fiaskiem... podobnie - telefon dzwonił, ale po odebraniu dostawałem komunikat "błąd połączenia". Czy mogło to być spowodowane instensywnym użytkowaniem sieci WiFi przez kilka laptopów w niedużym pomieszczeniu? W sumie to mi wstyd za takie lamerskie pytanie ;)... Ale dotychczas bym się nie zastanawiał - to, że jedno i drugie działa na 2,4GHz nie oznaczało dla mnie, że się będą zakłócać ;)... No ale teraz sam nie wiem

- więc tak z ciekawości zapytam ;)..

Reply to
Konop
Reply to
William Bonawentura

Zapomnij. Te proste urządzenia nie mają żadnej stabilizacji częstotliwości nadawania i pływają z temperaturą jak im się żywnie podoba. Przy okazji poziom emisji ma się nijak do norm, więc używam takiego ustrojstwa aktualnie do tesotowania WiFi - zatyka toto transmisję skutecznie i dokumentnie, kanał można sobie wybrać kręcąc napięciem zasilania :) Transmisję video daje się czasem i przypadkiem uzyskać, ale jakość jest taka sobie, a poziom wkurwienia sąsiadów - wysoki.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

1) mam nasz analizator sieci do serwisu posłać? 2) jak, uważasz, to urządzenie stabilizuje częstotliwość pracy?
Reply to
Marek Lewandowski

zakloca wifi i jest przez wifi zaklocane (zaklocenia wyjatkowo uciazliwe - wygladaja jakby ktos wlaczyl zepsuty silnik elektryczny , i zaklocany jest zarowno obraz jak i dzwiek)

moze z jakimis mega kierunkowymi antenami by to dalo rade... ale dwie gipsowe sciany... slyszales o technologii zwanej Wiertarka I Kawalek Kabla (tm) ? ;) sygnal video mozna puscic bardzo cienkim przewodem.

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski