Verilog, VHDL, cos jeszcze ?

Witam !

Jako osoba 'zielona' w temacie FPGA mam pytanie. Czy istnieja jakies inne jezyki opisu struktury wewnetrznej takiego FPGA niz VHDL i Verilog? Te dwa wydaja sie byc na pierwszy rzut oka jezykami dosc wysokkiego poziomu. Czy w FPGA istnieje cos na ksztalt assemblera? Nie chce byc zle zrozumiany - nie mam zamiaru pisac programow dla FPGA tak jak sie pisze dla mikrokontrolerow - jestem jedynie ciekaw czy do opisu struktury FPGA sa jeszcze znane/stosowane jakies inne jezyki/narzedzia/metody niz te dwa popularne? Szczegolnie czy jest cos maksymalnie prostego (o minimalnym poziomie abstrakcji) - czyli cos analogicznego do assemblera?

Reply to
Marcin Szczepaniak

np AHDL (dla ALtery), CUPL (ten 2 to do prostych PLD), schematic

przeciez w VHDL czy verilog mozesz opisywac uklad w stylu strukturalnym - masz bramki, liczniki, itd.. mozesz tez behawioralnym- czyli co ma sie stac po wystapieniu takich a takich wymuszen..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Dnia 11-10-2006 o 12:48:06 Marcin Szczepaniak snipped-for-privacy@tego.nie.sieradz.info> napisał:

Właśnie takie mają być. Chcesz sumator? Proszę bardzo: suma<=a+b; Nie musisz już ręcznie łączyć bramek, nie po to powstały języki opisu sprzętu.

Reply to
Tomasz Maciąg

Ale jeśli chcesz to możesz, mając odpowiednią bibliotekę. Generalnie nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby w ten sposób zejść na poziom pojedynczych tranzystorów. Wydaje mi się, że jeśli coś tu się będzie zmieniać, to raczej w kierunku wyższych poziomów abstrakcji (np. SystemC, o którym było dość głośno jakiś czas temu, ale teraz jakby mniej o nim słychać).

Reply to
RobertP.

Mozesz na przyklad zaimplementowac w ukladzie FPGA mikrokontroler (np. PicoBlaze dla Spartana-II) i pisac dla niego oprogramowanie w assemblerze lub C:). Jest specjalny kompilator (PicoBlazic bodajze), ktory z kodu asm,C wygeneruje odpowiednia strukture (otrzymasz kod zrodlowy VHDL) i wystarczy jedynie dodac ja jako komponent do glownego kodu VHDL-a (VHDL-a czy Verilog-a). W zasadzie mozesz w takim ukladzie FPGA zbudowac sobie dowalne struktury: mk, pamiec. Dopiero od niedawno zaczalem baczniej przygladac sie ukladom FPGA, ale juz czuje, ze to przyszlosc.

pozdrawiam chojny

Reply to
chojny

tak, ale w dosyc niewwielu dziedzinach. jak na razie inne rozwiazania sa duzo tansze. I nie wszedzie potrzebujesz szybkosci i mozliwosci FPGA - czesto wystarczy proc czy DSP , ktore bedzie rzad wielkosci tansze. w masowym sprzecie na fpga niema co liczyc - asic zawsze bedzie tanszy, z tego wzgledu chociazby, ze nawet po optymalnym upakowaniu w FPGA wykorzstujesz w porywach 50% bramek. (nie mowie o LE), a za kazdy mm2 krzemu sie placi..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz