uszkodzona przetwornica w wyswietlaczu VFD

Witam grupowiczów.

Mam trzy uszkodzone wyświetlacze VFD 40x2 znaki. Problem jest z zabudowaną w nich przetwornicą 5V/30V (albo ciut więcej) zasilającą lampę. Moduł poprawnie wyświetla teksty, ale elementy przetwornicy potwornie się grzeją i całość pobiera na 5V około 2A (w krytycznych momentach ponad 5A). Jak patrzyłem na dane katalogowe innych modeli VFD, to nie powinno być więcej jak 700mA. Do tego na wyjściu przetwornicy jest coś koło 90V (o ile woltomierz truerms prawdę pokazuje). Schemat po rozrysowaniu wygląda tak:

z wyświetlaczy "wziąłem na warsztat" i z wstępnych oględzin wyszło mi, że uszkodzony jest tranzystor TR1. Wymieniłem na coś zbliżonego parametrami i jest lepiej, pobór prądu spadł do około 1A, drivery VFD lekko ciepłe, ale tranzystor kluczujący dalej gorący. Napięcie na wyjściu dalej około 90V.

Pytania mam dwa:

  1. Podpowiedzcie jaki typ przetwornicy/jak działa - w kilku zdaniach, resztę doczytam sam i spróbuję wyciągnąć wnioski;
  2. Dlaczego takie duże napięcie na wyjściu jest? Oryginalny kondensator na wyjściu jest na 63V. Poza tym jak dobrze kojarzę, to VFD potrzebuje coś koło 30V do pracy.

Pozdrawiam, RobMac

Reply to
RobMac

Desoft pisze:

Racja, mój błąd, teraz się trochę przejaśniło na schemacie :)

Czy cyfrowy - nie jestem pewien, na obudowie było R05. Odpowiedź z innego wątku:

tu się nie pomyliłem - rezystora brak,

też brak rezystora, tylko uzwojenie,

-----

Przejaśniło się na tyle, że już naprawiłem. Przyczyna - utrata pojemności na C3.

Dzięki serdeczne za odpowiedź.

Reply to
RobMac

Jd. pisze: