Uszkodzenie TV - przekłamane kolory

Hej,

Telewizor. Przekłamane kolory (na całym ekranie, więc to nie namagnesowanie maskownicy). To może być jakaś typowa usterka? Raczej uszkodzenie kineskopu (np. wygięta maskownica), czy coś w elektronice (np. pętla rozmagnesowująca albo dekoder koloru)? Niestety nie widziałem tego ani nie mam zdjęć, ale po opisie wnioskuję, że to właśnie przekłamane kolory.

Pytam bo mam okazję kupić taki telewizor za niewielką cenę, a akurat gdybym był w stanie naprawić, to przydałby mi się do pokoju.

Pozdrawiam.

Reply to
Adam Wysocki

z mojej wiedzy to mogła ulec uszkodzeniu jedna z gałęzi koloru, moze to być uszkodzenie nawet jednej z wyrzutni kineskopu...przynajmniej ja coś takiego mialem w starym rubinie...ale spotkałem się też z uszkodzeniem matrycy kolorów w monitorze który dostałem...

Reply to
dziad_ek