Ustalanie odległości elementów od pan

Macie jakieś sposoby na ustalenie wyświetlaczy (głównie) w jednej płaszczyźnie na panelu czołowym? Oczywiście chodzi mi o inne metody niż umieszczenie każdego elementu na oddzielnej płytce, połączenie z panelem za pomocą odpowiednich dystansów, a z główną płytką taśmami / przewodami. Chciałbym wszystko umieścić na jednej płytce, bo będzie łatwiej z montażem i powinno wszystko zająć mniej miejsca. Mogłoby być coś w rodzaju np "goldpinów" o dobieralnej wysokości plastiku. Aha - główny problem to różna wysokość wyświetlaczy LED, które niestety nie mają na tyle długich nóżek, żeby je przyciąć do odpowiedniej długości, jak np w diodach LED.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

A nie pasują w podstawkę DIL?

Reply to
Desoft

Desoft pisze:

Myślałem o tym, ale niestety nie da się przy ich pomocy zniwelować różnicy np 2mm. Pomierzyłem teraz elementy i właśnie taką różnicę muszę wyrównać. LCD ma 10mm grubości, większy LED tyle samo, mniejsze 8mm

Pozdrawiam, Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

Użytkownik "Dariusz Zolna" snipped-for-privacy@usenet.com napisał w wiadomości news:fhfjo1$7cv$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ale są podstawki takie "w tasiemce", gdzieś widziałem o różnej wysokości. Czasami używane to było jako podmiana układu scalonego. W zwykłą podstawkę wchodziły piny do płytki na której był inny scalak. Taki "pająk".

Reply to
Desoft

Użytkownik "Dariusz Zolna" snipped-for-privacy@usenet.com napisał w wiadomości news:fhffs4$ik8$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Mam ten problem bo mialem błąd w projekcie płytki, zmierzyłem dokładnie ile mi brak :) , poszukałem w zapasach domowych plexy o odpowiedniej grubości i zrobiem szablon który podkładam w czasie lutowania, potem wyciągam szablon i mam jak ze sklepu :) Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Piotr Pitucha pisze:

Problem w tym, że mnie chodzi o przedłużenie nóżek, które są za krótkie.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

Użytkownik "Dariusz Zolna" snipped-for-privacy@usenet.com napisał w wiadomości news:fhhadf$64h$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Pisałeś o 2 mm różnicy, tyle właśnie mam i bez kłopotu się lutuje. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Piotr Pitucha pisze:

2mm różnicy w wysokości elementów, a od płytki muszą być odsunięte na ok centymetr. Chyba zostanę jednak przy obecnym sposobie dystansowania małych płytek z elementami od czoła obudowy, tylko bez złącz, a z przewodami na stałe wlutowanymi w płytkę dla oszczędności miejsca.

Pozdrawiam, Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

Tak to jest z seria - najpierw sie kompletuje elementy zwracajac uwage na pozniejsza dostepnosc, potem projektuje :-)

Nie mozesz calej plytki przestawic o te 2 mm ? Albo o 1 w druga strone i podstawki wstawic ?

Ewentualnie 2mm podkladke pod wywietlacze i tak wlutowac, moze nawet 1mm, a drugim sie nie przejmowac.

J.F. pisze:

Dokładnie tak to wygląda, z tym że w pierwszym prototypie do nóżek wyświetlaczy dolutowałem druciki, ale produkując "seryjnie" nikt mi czegoś takiego nie zrobi no i jednak nie wychodzi to idealnie równo.

Rzecz w tym, że urządzenie ma budowę "kanapkową" - płyta główna znajduje się za wyświetlaczem LCD w odległości 12mm. LEDy mają 4mm nóżki, więc muszę je podnieść o ok 10 i 12 mm. W tym momencie są to żeńskie "goldpiny" (8 mm) plus dolutowane nóżki. 4 mm uda mi się chyba dodać podstawką DIP, ale gorzej z większym wyświetlaczem, któremu brakuje 2 mm. No i chyba o te 2mm się teraz sprawa rozbija.

Pozdrawiam, Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

A co to za led ? Bez problemu przeciez dostaniesz takie z nozkami

15mm.

Gold[tin]piny dluzsze gdzies w urzadzeniu widzialem. Do tego zlacze "przelotowe" i mozna wysokosc regulowac.

Byly tez podstawki w wersji do owijania, z koncowkami rzedu 15mm. Obawiam sie jednak ze juz nie do dostania, albo bardzo drogie.

Dnia Fri, 16 Nov 2007 13:29:53 +0100, J.F. napisał(a):

Jedno i drugie powinno być do kupienia w TME. Dłuższe goldpiny sam nawet u nich kupowałem jakiś czas temu.

Reply to
badworm