czujnik odległości

Witam serdecznie . Mam następujący problem , poproszono mnie o wykonanie czujnika odległości w zakresie od około 1cm do około 1,5m . I tu jest problem . Pod uwagę biorę dwa rozwiązania , czujnik ultradzwiękowy , lub na podczerwień . O ile zasada i budowa czujnika ultradzwiękowego jest mi znana to nie mogę sobie wyobrazić jak działa czujnik na podczerwień . Proszę oświećcie ociemniałego , jakimś linkiem , lub schematem .

P.S. Sorry że takie długawe :-)

Pozdrawiam

Reply to
Kaldachar