Uklad rozruchowy do baterii elektrolitow

Witam buduje sobie sterowanie do promiennikow IR ktore siadza w piecu Sterowanie jest realizowane poprzez moduly IGBT z procka PWM'em Zasilanie z sieci 230V , prostownik , elektrolity itd... problem pojawia sie w momecie wlaczenia zabawki do sieci B16 leci az milo w momecie ladowania elektrolitow.Urzadzenie jest 6 kanalowe w kazdym z kanalow siedza

2x330uF 400V Jak rozwiazac problem wstepnego ladowania ? , obciazenie na kanal ok 6A. Rezystory na stale raczej nie wchodza w gre. Mam pare wonych portow w procku i moge sterowac np.przekaznikami ktore na chwile beda zalaczac w szereg rezystory ale jak obliczyc ich rezystancje i moc ? Moze istnieje jakies inne rozwiazanie problemu , prosze o porade.

Oczywiscie nie bede zasilal tego wszystkiego z jednej fazy :-) ale B16 leci juz przy podlaczaniu

1 kanalu , a nie chce wymieniac bezpiecznikow w tablicy na C16.

Pozdrawiam Mariusz K.

Reply to
Mariusz K.
Tartak Elektryk

A nie lepsze byloby grupowe - pare [pol?] okresie z sieci, przerwa na kolejne itp ?

Wsadzisz 22 ohm to ograniczysz prad do 10A [max 15 w szczytach]. Moc chwilowa 2, no 3kW - ale blyskawicznie spada. A do wytracenia masz energii tyle co w elektrolitach -

6*2*330u*320^2/2 = 200J. Solidny drutowy 20W powinien wytrzymac.

Dlawik zamiast rezystora. Podlaczac kanaly kolejno po jednym. triak i wyzwalac go pod koniec polokresu stopniowo podwyzszajac napiecie.

Ale jesli myslisz o podlaczeniu prostownika [mostek 3ph] w trojkat [a wypadaloby] to troche inny projekt sie tworzy ..

Z zycia wziete: 2x390 uF/400V - pomiedzy mostkiem a elektrolitami po stronie minusa siedza polaczone szeregowo 3 rezystory: 2x 4.7/5W i bezpiecznikowy 4.7/5W/135oC zwierane triakiem po zastartowaniu zasilacza. Bramka triaka jest sterowana z oddzielnego uzwojenia przetwornicy napieciem ujemnym. Chcesz schemat?

Reply to
Lukasz Spychalski

dzieki za podpowiedzi , juz kolega J.F. wyjasnil mi sprawe jak policzyc rezystor , mysle ze dam sobie rade. w triaki nie chce sie bawic bo to dodatkowe laminaty i robota a plytki mam juz potrawione i obsadzone Mam nadzieje ze zadziala ,a jak nie to wespre sie stara sprawdzona metoda w szereg chwilowo zarowa 100W i powinno banglac.

pozdrawiam Mariusz K.

Reply to
Mariusz K.

Naprawde sugeruje dlawik. Moze jakis od swietlowek ?

Mariusz K. napisał(a):

Czyżby tam nie było szeregowych rezystorów ? Każdy zasilacz z prostownikiem i kondensatorem (poza pewnymi wyjątkami w ATX) posiada rezystor ograniczający impulsy prądowe. Jeśli nawet dasz układ rozruchowy, a potem będziesz zwierał go, to i tak powinien być jakiś sensowny rezystor.

Reply to
EM