tranzystor

Ja zazwyczaj stosuje BC807(Icmax=500mA, SMD) R=4k7..10k Aha jak masz kilka sterowników do wysterowania to możesz użyć ULN280X (gdzie X to 1, 2, 3, 4 lub 5)

Pozdrawiam Krzysztof Szmurło

Reply to
Krzysztof Szmurło

witam

jestem początkującym elektronikiem z dość poważnymi brakami w wiedzy na temat tranzystorów nie potrzebuje używać ich jako wzmacniaczy tylko jako układów przełączających - chce podłączyć do avr (2313) przekaźnik (12V) ostatnio znalazłem

byłem przekonany że w końcu zakończyły sie moje 'problemy' bo użyje 'przepisu' na 'Choosing a suitable NPN transistor'

krok 1 wykonałem I_c = 50mA

2 też h_fe(min) > 13 tylko utknąłem na 3 mam parę pn2907 więc chciałem ich urzyć otwieram ds:
i I_c jest podane w max ratings a h_fe ma parę wartości w zależności od I_c i V_ce

i w związku z czym nie mam pojęcia z kad wziąć prawidłowe I_c i h_fe

może jakieś rady ??

pozdrawiam PoKrec

Reply to
PoKrec

witam

braki w języku polskim to masz chyba Ty :) jakbyś przeczytał posta to byś zauważył ze podałam tam link do data sheet (to po angielsku jakbyś miał wątpliwości)

PoKrec

Reply to
PoKrec

może

zadziała, w tym również h_fe podane jest w zależności do V_ce & I_c (tabela - 'ON CHARACTERISTICS')

thx za wyczerpujące informacje

pozdrawiam PoKrec

Reply to
PoKrec