Transmisja danych po kablach 230V

Jakiś czas temu pytałem tutaj o różne sposoby na przeprowadzenie magistrali do systemu automatyki domowej. Ktoś wówczas zaproponował scalak służący do transmisji danych po liniach zasilających 230V. Niestety nie mogę teraz odnaleźć tego maila. Ktoś pamięta o co mogło chodzić? Schemat aplikacyjny wyglądał dość prosto i mogłoby się to przydać w niektórych zastosowaniach.

Reply to
Atlantis

W dniu 2015-06-21 o 13:45, Atlantis pisze:

najprościej i najtaniej to chyba TDA5051A, ale powoli niestety

a.

Reply to
Artur Miller

użytkownik Atlantis napisał:

wycofany
Albo na piechotę.

Reply to
szklanynocnik

Jeśli nie musi być szybko to może X10. Microchip ma nawet notę aplikacyjną modemu zrobionego na powszechnie dostępnych elementach (o ile dobrze pamiętam)

jp

Atlantis wrote:

Reply to
jacek pozniak