Transformator do halogenów - dlaczego tak

Czołem. Wpadł mi ręce transformator do halogenów, taki całkiem tradycyjnym toroidalny, 200 VA. Dlaczego uzwojenie wtórne jest robione podwójnym drutem ? Czyżby ze względów technologicznych, tzn. drut o 2x większym przekroju źle się nawija ?

Reply to
PeJot

W dniu 2020-02-22 o 19:02, PeJot pisze:

Zwykle jest pojedynczym nawijane nawet przy większych mocach. Opisany jest jako 1x12V? Może to jest 2x12V? Indela transformator czy innej firmy?

Reply to
jacek

Bardzo źle się nawija. Takie przekroje tylko szydłem a tu łatwo o przetarcie izolacji.

OK, THX za zaspokojenie ciekawości.

Reply to
PeJot

OK, naczytałem się jakie to toroidy są zaje#$&$ste, ale jakoś w przemyśle, w maszynach, do zasilania sterowania ( 400/24 V ) raczej ich nie widuję. Dominują zwykłe transformatory na rdzeniu EI i to spawane.

Reply to
PeJot

Bo są tańsze. Chińczycy zawalają rynek tanim towarem o prostszej technologii.

Poza tym - w przemyśle rozmiar transformatora nie ma tak dużego znaczenia.

Poza tym szczelinować można, albo wykorzystać obie kolumny zewnętrzne osobno. Wykorzystanie okna też jest lepsze.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski