Trafa - pomiary

Witam,

Pomierzylem dzisiaj pobor pradu startowego przez dwa typy toroidow:

20W i 60W. Uzylem do tego celu przetwornika LEMa LTS6-NP oraz oscyloskopu THS-720. Wyszlo, ze trafo 20W moze szarpnac prad do 3.4A, a trafo 60W az do 8.8A.
Reply to
Marcin E. Hamerla

Ryszard napisal(a):

Pod jakim wzgledem bardzo dobry?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Bo prawdziwy

Reply to
Ryszard

Ryszard napisal(a):

Tego nie wiesz.

Reply to
Marcin E. Hamerla

EM napisal(a):

Zalaczanie trafa bylo omawiane parokrotnie na liscie, a uzyskane przeze mnie wyniki pomiarow ....

...zdaly mi sie byc interesujacymi. Przegladam dejtaszity do bezpiecznikow (Littelfuse) i sie zastanawiam nad sensownym dobieraniem bezpiecznikow. Do tej pory w tym celu stosowalem regule kciuka, ale jest ona nieco malo profesjonalna....

Reply to
Marcin E. Hamerla

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" snipped-for-privacy@Xpro.Xonet.Xpl.remove_X> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Normalka. Kazdy trafor ma prad rozruchowy taki jak wynika z napiecia zwarcia. Jesli napiecie zwarcia jest 5% to prad jest 20 krotnie wiekszy od znamionowego, Jak 3% to 33 krotnie wiekszy od znamionowego itd.

Reply to
SP9LWH

A mnie ciekawi jak wygląda taki proces startu na ekraniku oscyloskopu, a w szczególności jaka jest jego stała czasowa (np. czas do osiągnięcia przez prąd 0,1 swojej wartości maksymalnej). Może mógłbyś zrobić i zamieścić zdjęcie?

Reply to
Jacek Maciejewski

Co za napiecie zwarcia ?

Marcinie - zmierz jeszcze opor uzwojen. Ciekawi mnie czy pik to jest

300/R ..

A jaki czas tego szarpniecia? 1 okres sinusa, czy wiecej?

No i OT: Uzywasz tych LEMow do czegos innego? Bo ja mam problemy z LTS15-NP. Zero mi plywa, czasami nawet o 70mV - i nie mam pomyslu dlaczego, ani jak to naprawic. Dacpol twierdzi, ze sprzedali tysiace i nikt nie zglaszal problemow...

--
Jerry
Reply to

O ile pamiêtam ze szko³y: To takie napiêcie podane na pierwotne, przy którym dla zwartego wtórnego w uzwojeniach p³yn± pr±dy znamionowe. Jak napl±ta³em niech kto¶ poprawi :)

--
Jacek
Reply to

jerry1111 napisal(a):

Nie wiecej niz jeden polokres. Nastepne polsinusy maja znacznie mniejsza amplitude. Aczkolwiek znacznie wieksza od pradu normalnego.

No wiec tak: kupilem tego LEMa tylko i wylacznie w celu wykonania rzeczonego pomiaru. Natomiast moj przyjaciel (daj znac, to Was skontaktuje) robil jakas wieksza serie urzadzen na tym. Jedno pamietam na pewno: nie mozna dwoch LEMow ustawic za blisko siebie na plytce, bo sie 'sprzegaja'. Druga rzecz pamietam mgliscie: w ukladzie byly wlasnie jakies problemy ze stabilnoscia czy có¶ i chlopaki musieli jakies korekcje cyfrowe robic. Ale tu moze myle urzadzenia.

SOD to chyba odmiana SOA ... ;--)

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Marcin E. Hamerla

Jacek Maciejewski napisal(a):

Wyglada to mniej wiecej jak polowka sinusa. Szerokosc polowki oczywiscie 10ms.

W tym problem. Moglbym zrobic skrinszota z oscyloskopu (ma RSa), ale nie ma swojej strony www....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Marcin E. Hamerla

No, mi mo¿esz wys³aæ poczt± :) Ale mo¿e kto¶ zaoferuje jakies darmowe lokum na parê dni?

--
Jacek
Reply to

No wlasnie o te 'druga rzecz' mi chodzi. Zero w LEMie plynie mi powoli, acz nieustannie... i zawsze w gore :-) W kazdym razie na priva juz pozwolilem sobie napisac.

:-)

--
Jerry
Reply to

U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" napisa³ w wiadomo¶ci news:c1feuv$npv$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

dok³adnie to !:-)

Reply to
SP9LWH

O ile ten pr±d kolejnych pó³okresów jest wiêkszy od ustalonego? Sk±d on siê bierze? (zak³adam, ¿e pomairy by³y przy nieobci±¿onym trafie) Pozdrawiam EM

Reply to
EM