Telewizja Kablowa - korektory tłumienia

Witam grupę! Czy ktoś mógłby po krótce wyjaśnić jak działają korektory tłumienia stosowane w telewizjach kablowych ?

Wiem, że tłumienność kabla zależy od częstotliwości i tak np. dla 170MHz kabel może mieć 7,5dB, natomiast dla 900MHz 18,7dB. I teraz co ?: dołączam taki korektor - w jaki sposób przeciwdziała temu tlumieniu ? Przez chwilę przeszło mi przez myśl, że jego działanie, to zwiększenie tłumienia dla niższych częstotliwości, tak żeby poziomy się zrównały, ale przecież to by była głupota. Z drugiej strony nie można przecież sprawić, że kabel nie będzie miał dużej tłumienności dla wysokich f. Jak więc to działa ?

Z góry wielkie dzięki za wyjaśnienie tej prostej zagadki. Pozdrawiam!

Reply to
Grzech

Nie bierzesz pod uwagę tego, że w układzie jest zazwyczaj wzmacniacz, którego ch-kę dopasowujesz odpowiednimi korektorami.

Reply to
usb

Użytkownik "Grzech" snipped-for-privacy@autograf.pl napisał w wiadomości news:e3866j$kj0$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dokladnie tak. Dodam jeszcze, ze czasem trzeba stosowac symulatory kabla: tlumia jeszcze bardziej wysokie czestotliwosci.

Pozdrawiam,

yabba

Reply to
yabba