Szybka dioda mocy - co kupic ?

Witam

Potrzebuje kupic szybka diode (praca przy ok. 30 kHz), na prad sredni co najmniej 100A i napiecie 1200V. Dodatkowo dobrze by bylo zeby jej obudowe dalo sie odizolowac od radiatora, dalo sie ja kupic w pojedynczych sztukach i nie za kosmiczna cene :) Pomozcie bo nie moge nic sensownego znalezc.

Reply to
Shooter

A swoja droga - jak to jest z szeregowym laczeniem diod ? Dawniej mowiono ze trzeba oporniki wyrownujace ... czy to nadal obowiazuje ?

Hm, a czy dawniej obowiazywalo ? Diody chyba byly germanowe, ale nadal zachowywaly sie podobnie - nie powinien im niewielki prad przebicia zaszkodzic.

Hm, przy szeregowym oporniki? Kurcze spalcie mnie na stosie, ale chyba do równoległego daje się oporniki...

Reply to
Ania_i_Grzes

IXYS DSEP 60-12A - sztuka 20 pare zl, dac dwie rownolegle i powinno byc ok

Reply to
PAndy
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

W dniu 2007-07-11 14:25, PAndy pisze:

No to przyznaje, że to nowina dla mnie. Nawet w "Sztuce Elektroniki" nie napisali o tym.

Reply to
Ania_i_Grzes

Ania_i_Grzes napisał(a):

Na logike, na logike - jak zagwarantujesz sobie w miare rowny rozdzial napiec przy zalozeniu, ze parametry diod maja pewien rozrzut? A tak wpiety rownlegle dzielnik napiecia.

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Byc moze panowie podobnie jak ja przemysleli sprawe i doszli do wniosku ze to nie ma wiekszego sensu. W starszych ksiazkach stosowne schematy byly.

Ewentualnie w ogole nie maja tematu "szeregowe laczenie diod", bo odkad mozna kupic diody na kV to znikl rozdzial z podstawowych podrecznikow.

Swoja droga - selenowe prostowniki nie mialy tych rezystorow ... a ktos moze rozbieral takie olowkowe diody z telewizorow ? byly tam oporniki czy same diody ? Bo chyba to nie selen ?

w selenowych chyba rezystncja zlacza na tyle duza ze samo sie stabilizowalo - w krzmeowych diodach z powielaczy (diody na kilka - kilkanascie kV) bylo ok 10 malych struktur polprzewodnikowych ustawionych jedna za druga - nie zauwazylem rezystancji wyrownujacej

Reply to
PAndy

Taaa, to znajdz mi na 3kV, Iavg=1.5A i Trr<40ns. I najlepiej zeby byla w to220/247 ;-) Niestety, trzeba szeregowo.

Daaawno bylo, ale AFAIR nie bylo rezystorow.

Reply to
Jerry1111

_Podstawowy_ podrecznik do _elektroniki_.

Zalozmy ze moze sie ograniczyc do 500V [a i to tylko w rozdziale "lampy"] i 10A :-)

obecnie prawie nie stosuje si rezystorów ustalaj cych spadek napi przy szeregowym czeniu diod...pr dy wsteczne przy krzemowych pó przewodnikach sa na tyle ma e, e mozna zak ada , e moc strat dla pojedynczej struktury nie zostanie przekroczona...diody wysokiego napi cia nadal s robione z pakietu kilku- kilkunastu struktur, bo i tak napi cie oko o 2 kV to granica dla krzemu...tyle tylko i s to struktury selekcjonowane...swojego czasu pierwsze prostowniki krzemowe w TV te mia y po dwie-trzy diody szeregowo i bez rezystorów...je li "izolacja "tych diod b dzie zbli ona, to mo esz rezystory pomin

Reply to
dziad_ek

No wlasnie cos mi sie tak wydaje. Ale czy dawniej bylo inaczej ?

Chyba wiecej - bo tam jednak 15-25kV sie pojawialo. Dopiero pozniej zaczeli stosowac powielacze..

Nie bardzo rozumiem - o jaka izolacje chodzi ? Napiecie przebicia zlacza to chyba bez znaczenia ?

J.F. napisał(a):

Niewielki? Bardzo wielk. Gdyby był niewielki, nie byłoby problemu.

Reply to
A. Grodecki

No wlasnie nie wiem czy byl problem, czy po prostu ktos sobie tak wymyslil i powielano w ksiazkach bez sensu.

Bo tak na chlopski rozum .. ile moze wynosic ten prad ?

1mA to chyba w duzej diodzie prostowniczej. Germanowe to chyba 100V nominalnie mialy max ?

Nawet jak sie na jednej odlozy 200V to jest to tylko 0.2W, co duzej diodzie nie powinno zaszkodzic, szczegolnie ze

0.1W powinno byc dopuszczone nominalnie.

J.F. napisał(a):

Słyszałeś o przebiciu Zenera i diodach Zenera?

Reply to
A. Grodecki

No widzialem na allegro i co z tego ?

P.S. Tu bym sie raczej na tych Zenera-lawinowych skupil.