Szukam odtwarzacza DVD

Mon, 1 Apr 2019 20:22:33 +0200, w <5ca256e1$0$517$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, "Jacek" snipped-for-privacy@jacek.com.pl> napisał(-a):

Xvid i Divx to w zasadzie synonimy.

Zapewne nie ma takiego. No i playery DVD nie odtworzą mp4 (chyba że są jakieś które potrafią).

Reply to
radekp

Tue, 02 Apr 2019 12:05:45 +0200, w snipped-for-privacy@4ax.com, " snipped-for-privacy@konto.pl" snipped-for-privacy@konto.pl napisał(-a):

PS.

radekp

W odtwarzaczu? Nie spotkałem. DVI nie przewiduje chyba dźwięku...

Na pewno nie przewiduje. Ale to nie oznacza że się nie da inaczej przesłać, np od razu do wzmacniacza. Jakieś tam takie widziałem, ale dawno temu. Chyba w mało mnie interesującej kategorii cenowej ;)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Tak. W odtwarzaczu DVI to był standard. Potem został zastąpiony stopniowo przez HDMI. Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że może to się wydawać komuś dziwne. Bo dla mnie DVI to był tak powszechny standard w odtwarzaczach DVD jak był w komputerach do podłączania monitora. Dźwięk podłączałem oddzielnie.

Reply to
robot

Stary jestem, zaczynałem od lamp. Przechodziłem wszelkie standardy łączenie sprzętu AV. poczynając od koncentryka 1V/75Ω z wtykiem UC1 (jeszcze przed BNC) a na DisplayPort kończąc. NIGDY nie spotkałem w sprzęcie AV wyjścia DVI. Było Euro a po nim HDMI. DVI tylko w komputerach.

Na pewno nie był powszechny w odtwarzaczach. Ba, ciężko znaleźć telewizor z gniazdem DVI.

Teraz to ciężko. Ale kiedyś chyba było powszechne? Wiem że moje telewizory miały. I TV znajomych tez miały. Jak chodziłem po sklepach, to chyba większość też miała. Ale pewność mam tylko do swoich paru TV i odtwarzaczy. A to żadna próbka, niczego to nie dowodzi więc może masz rację. Pisze o czasach kiedy plazmy i LCD zaczynały się robić dostępne cenowo dla przeciętnego kowalskiego.

Reply to
robot

Nigdy nie było powszechne. Sam nie kojarzę ani jednego przypadku, a trochę mi sie przez ręce odtwarzaczy przewinęło. Z tym, że google faktycznie pokazuje takie, głownie z górnej półki.

DVI zaistniał na rynku na krótko przed HDMI (3-4 lata), wiec nie bardzo miał sens się rozpowszechnić i to w dodatku w tego typu sprzęcie. To były okolice 2000-2002, gdy zaczął się pojawiać w komputerach. Czemu miałby taki DVI służyć wtedy w odtwarzaczu DVD innym niż właśnie z górnej półki? - w tamtym czasie TV o odpowiedniej rozdzielczości trochę kosztował. Blu-ray to lata 2006 i poźniej. DVD upscaling to już po upowszechnieniu się telewizorów HD. Nie widzę żadnego racjonalnego powodu aby DVI miał być kiedykolwiek popularny w AV.

Natomiast w tych nieco lepszych, ale nie jakoś wypasionych odtwarzaczach spotykało się czesto RCA component.

Reply to
Marcin Debowski