Swietlowki 2x 8W - jak zmontowac w całosc?

Witam! Nie znam sie kompletnie na elektryce i elektronice, więc chciałbym sie poradzić fachowców. Chce zmontować podświetlarkę do klisz fotograficznych z 2 świetlówkami w środku. Znalazłem w OBI świetlówki długości ok 30cm 8W, takie mi wystarczą, całość będzie w obudowi plastikowej wysokości 7 cm z szybą mleczna u góry. Moja prośba to podpowiedź jak i czym połączyć te 2 świetlówki w całość z włącznikiem (jaki schemat). Wiem że potrzebne są dławik, starter, oprawki, zapłonnik, statecznik - to ten cieżki kondensator? Jak to wszystko połączyc w całość, mógłbym prosic o opis lub schemat? Na tym cięzkim czymś (statecznik?) jest wypisane EL 220V 50Hz; 2x7W; 11W;

2x5W i jakies inne - czy chodzi o to że moge pod to podłączyć dwie 7W świetlówki? nie mogę dwóch 8 Watowych? Prosze o pomoc!
Reply to
PasiKonik

Wed, 10 Dec 2003 21:19:14 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "PasiKonik" snipped-for-privacy@sebekz.getin.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Wrecz przeciwnie :-) - statecznik to cewka (dlawik)

IMO mozesz. A co do schematu to nie jest wyrysowany na stateczniku ?

Typowo laczy sie tak ze jak swietlowka ma cztery koncowki (po dwie na kazdym koncu rury), to daje sie dwa z tych wyprowadzen (ale lezace po _ROZNYCH_ stronach rury) przez dlawik (statecznik) do zasilania.

Reply to
BLE_Maciek

A do pozostalych dwoch koncowek podlacza sie starter.

Krzysiek Rudnik PS. To tak dla kompletu. Ale za chiny nie pamietam jak podlacza sie dwie rury...:))))

Reply to
Krzysztof Rudnik

No własnie, jak podłączyć 2 świetlówki w obwód z wyłącznikiem?

Taki mam schemat na tym ciężkim, białym czyms (dlawik-statecznik? -dalej nie wiem co to jest, zamieszałem się)

_____________[XXXXXXXX]___ | |== | ------------------------| Q | SWIETLOWKA 1 | __ == |------------------------ | polaczone -> / \__ == |-------------------------| Q | SWIETLOWKA

2 | |________________________|== |-------------------------|

== bolec świetlowki

__ / laczenie 2 bolców swietlowek ze sobą \__

[XXXXXXXX] to oznacza chyba ten dlawik na którym jest ten schemat.

Q to chyba miejsca podłaączenia zasilania - podłączac tu 220V?

Jest jeszcze jedno pytanie: gdzie tu podłączyc wyłącznik?

Reply to
PasiKonik

chyba się schemat rozsypał, ale jednym słowem œwietlówki na nim sš połšczone ze sobš 2 wewnętrznymi bolcami a 2 zewnętrzne ida do punktów zasilania.

Reply to
PasiKonik

Użytkownik "PasiKonik" snipped-for-privacy@sebekz.getin.pl>

sie rozsypal. ponizej masz linka do trzech wariantow laczenia ukladu dwoch swietlowek: http://150.254.6.206/~psychik/a/swietlowki.jpg Tr - to transformator, ale de facto jest to dlawik. proponowany dla Ciebie uklad to drugi uklad na tym rysunku. L - to statecznik Z - to zaplonniki

Reply to
Psychik

Nawet nie wiesz, że mi ratujesz życie! Dziękuję stokrotnie za poœwięcenie (skan) :D

Reply to
PasiKonik

Wed, 10 Dec 2003 22:04:33 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Krzysztof Rudnik snipped-for-privacy@kki.net.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Bosz... zapomnialem powiedziec o starterze. Oczywiscie tak.

Chyba gdzies tam szedl kondensator 3,3u

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik "PasiKonik" snipped-for-privacy@sebekz.getin.pl>

mialem w tym tygodniu na wykladzie :-)

Reply to
Psychik

Thu, 11 Dec 2003 22:51:45 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "PasiKonik" snipped-for-privacy@sebekz.getin.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No przeciez dostales schemat. Bo pewnie dales zasilanie na zarnik :-)

Reply to
BLE_Maciek