Strzelający monitor

Wysłałem już zapytanie na pl.comp.pecet, ale po namyśle, dochodzę do wniosku, że znawców tematu spotkam raczej tutaj. Otóż, mam 5-letni AcerView

17'. W ciągu ostatnich 3 dni monitor dwukrotnie strzelił. Ekran zrobił się czarny, a po chwili obraz pojawił się ponownie. Chciałem się Was zapytać co może być przyczyną takiego zachowania i czy jest jakoś sposób aby temu zaradzić, a w szczególności zapobiec padnięciu trafopowielacza. Wymienić coś prewencyjne? Zmniejszyć rozdzielczość? Aktualnie mam 1024x768, a szybkość odświeżania wybrana jako Optymalna. Karta graficzna NVidia GeForce2 MX 200. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Reply to
tomek

Wymienić coś

Tak ,trafopowielacz

R.K.

Reply to
Ryszard

Ryszard snipped-for-privacy@pf.pl napisał(a):

A orientuje się ktoś może jaki to typ i ile kosztuje? Monitor AcerView 78ie

Reply to
tomek

Użytkownik "tomek" snipped-for-privacy@no-spam.net napisał w wiadomości news:ca4d4o$q15$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam, Niekoniecznie trzeba wymieniać, jeśłi robi się to dla siebie a przebicie wynika z pęknięcia na szyjce z której wychodzi kabel WN można zalapisować go klejem z glut gana.

Musisz znać typ trafopowielacza.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Czesc! Zacznij od wyczyszczenia z kurzu. Jezeli nigdy tego nie robiles, to mozesz miec cale wnetrze bardzo brudne. Oczywiscie moze byc to co koledzy juz napisali ale w telewizorach mialem rowniez takie efekty, ktore ustapily po wyczyszczeniu. Jak to zrobic? Otworzyc obudowe, wziasc odkurzacz, ktory druga strona dmucha, wstawic tam rure i przedmuchac wnetrze monitora. Zasysanie jest mniej skuteczne a dodatkowo mozna nieostroznie uszkodzic wnetrze monitora. Polecam wydmuch. Oczywiscie nie rob tego, gdy sasiadka wlasnie suszy pranie na balkonie. Nawet jezeli to nie pomoze, to i tak bedziesz musial miec czysty przed naprawa. Nowoczesne odkurzacze raczej nie maja otworu wylotowego, tylko kratke. Ja mam taki stary. W serwisach miewaja male kompresory. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek