Stoper dla niewidomych

Pomysł jest w zasadzie banalny. Stoper jest zatrzymywany poprzez naciśnięcie guzika, dla widomych wyświetla się na 7-dmio segmentówkach czas, dla niewidomych urządzenie gada. Np. 0:54 (Zero minut/pięć/cztery sekund). Dla widomych, realizacja stopera to banał, więc gitary Wam nie zawracam tym tematem. Dla niewidomych też można to zrealizować na srylion sposobów. Końcówkę gadającą widzę tak :

CLK=>Licznik(adres sampla wypowiedzianego słowa)=>EPROM(w kolejnych adresach zapisane kolejne próbki wypowiadanego słowa)=>DAC=>AMP=>Głośnik.

No niby banalnie proste. My sobie tak gadamy na częstotliwości 1-3KHz (o ile nie śpiewamy sopranem).

Przypuśćmy, że robię sampling ADC z częstotliwością 10x razy większą. Niech każde słowo wypowiadane trwa jedną sekundę. Jak nietrudno policzyć, potrzebujemy na dziesięć słów (0-9) około 3M słów. Rozdzielczość 8-bit wystarczy. I niechaj ten sampling będzie zapisany w dowolnym badziewiu. EPROM/FLASH, czy cokolwiek innego.

I tyle by było "krótkiego" wstępu. Nie chce mi się robić urządzenia MH=>mikrofon=>AMP=>ADC=>Logika+EPROM, coby zsamplingować mój ponury głos. Bezskutecznie guglałem, potrzebuję softa który mój ponury głos zamieni na ciąg cyfrowych próbek.

Jeżeli znacie jakiś namiar na tego typu soft, dajcie linka!!

MH

Reply to
MH

goldwave zgra z mikrofonu, skonwertuje na wymagany format i zgra do pliku. K.

Reply to
John Smith

Jeśli chodzi tylko o samplowanie to sprawa jest dość łatwa: pecet, mikrofon, audacity do oczyszczenia i zmontowania i eksport 8-bitowych próbek do pliku RAW. Taką binarkę możesz wgrać do pamięci i z niej wypuszczać sygnał prosto na przetwornik.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Jacek Radzikowski snipped-for-privacy@spamer.die.die.die.piranet.org> napisał(a):

===============

Ależ powyżej pisałem o tym!! Problem można rozwiązać na pierdylion sposobów!! Urządzenie (pomysł MH)=>LICZNIK=>EPROM=>DAC=>Głośnik to są wręcz pierdualia...

Chodzi mi o ten samplingowy program. Leniem jestem OKRUTNYM!! Nie mniej jednak, jeżeli nie masz pomysłu, 1 tydzień mam w gitarze...

MH

Reply to
MH

A jak myślisz, co to jest audacity?

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Jacek Radzikowski snipped-for-privacy@spamer.die.die.die.piranet.org> napisał(a):

================

No NIE!! Jest to Kolego grupa, w której w miarę możliwości/wiedzy powinniśmy sobie pomagać. Nie mam zielonego pojęcia co to jest 'audacity'!! Skoro nie wiem cóż to takowe jest, to bądź tak uprzejmy i mnie DOUCZ !!

MH

Reply to
MH

Widzę że jednak jesteś śmierdzącym leniem. Dostałeś przepis jak dla przedszkolaka jak kilkoma kliknięciami przygotować gotowy wsad do eproma, a zamiast podziękować to pyskujesz. To jest Kolego grupa, w której w miarę możliwości/wiedzy powinniśmy sobie pomagać a nie odwalać za kogoś robotę.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

W dniu 04.04.2012 01:57, MH pisze:

Ile płacisz za douczanie leniu śmierdzący?

Reply to
Zbych

Dnia pięknego Tue, 03 Apr 2012 23:57:05 +0000 osobnik zwany MH wystukał:

ęczność proszę zostawić na parapecie.

Reply to
masti