sterowanie układem TTL napieciem 220V

Witam

Chcialbym sterowac ukladem TTL napieciem 220V. W jaki sposob mam to zrobic? Chodzi mi o cos taniego i prostego (cos jak transoptor wysokonapieciowy tylko dzialajacy w druga strone:-) i zeby było szybkie (przelaczenie <10ms) i niemialo czesci mechanicznych (tak jak przekazniki).

Z gory wielkie dzieki

Reply to
tekio

Zdecyduj sie. Albo chcesz sterowac ukladem albo napieciem.

Domyslam sie, ze chcesz przy pomocy TTL sterowac napiecie 220 (230)V.

Ja bym zastosowal optotriak. ZTCP sa takie dopasowane od strony sterowania wlasnie do TTL.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

On Behalf Of tekio

O ile to nie jet zasilanie bateryjne, to na ogół właśnie zasila się z sieci 230VAC.

Poprzez stosowny zasilacz.

Najtaniej i najprościej będzie kupić gotowy zasilacz.

To nie to.

No z tym to będzie kłopot. Niemało części mechanicznych, to trzeba by zrobić prostownik na przekaźnikach. Ich sterowanie będzie wymagało - języczka i wariatora do detekcji która połówka jest "na fali" i załączało przez kontaktrony odpowiednie miniprzekaźniki, które z kolei będą załaczać odpowiednie przekaźniki. Tylko, że przy takiej ilości mechaniki, uzyskanie czasu przełączania poniżej 10ms będzie kosztować. No ale, albo dużo mechaniki albo niska cena.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Niestety odwrotnie.

Reply to
tekio

No to odpowiednio zasilany transoptor. Jeżeli nie zależy nam na mocy traconej, to wystarczy opornik i dioda szeregowo z Ledem transoptora. Prąd ten wystarczy, że wyniesie np. 2mA. W takim rozwiązaniu przy zasilaniu prądem przemiennym otrzymamy jednak impulsy o częstotliowści 50Hz, co w zależności od dalszego rozwiąznia może nie przeszkadzać... Pozdr EM

Reply to
EM

Użytkownik "EM" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c29hk6$1qg$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

O jakich wartościach najlepiej zastosowac tego rezystora i diode.

Reply to
tekio