Stabilny sterownik do dlugich swietlowek

Potrzebuję jakąś realizację sterownika do świetlówek 32 i 40 W ale taką, żeby rura świeciła stabilnie (nie tak jak na klasycznym dławiku+starterze) i na wyższej częstotliwości. Z drugiej strony nie ma to prawa piszczeć, buczeć, żreć prądu więcej niż trzeba i wykańczać świetlówki szybciej niż deklarowany czas producenta. Czas startu nie jest wielkością krytyczną (jeśli to istotne). Jak by jeszcze można było sterować jasnością ale niekonieczne.

Czy jest coś gotowego do kupienia? Albo przetestowane rozwiązania do zrobienia?

Reply to
Janko Muzykant

Janko Muzykant snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Kiedyś dawno temu jak na świecie żyły smoki były prawdziwe księżniczki, i ja byłem młody i piekny. Było czasopismo. Nazywało sie Radioelektronik. Czytałem je namiętnie, bo było co poczytać. Teraz jest to czasopismo ale to zywa komercja. Wtedy były w nim nie tylko reklamy ( na przedostatniej stronie ) były równiez artykuły w których autorzy opisywali nie tylko najnowsze osiągnięcia techniki. W jednym z numerów były opisane świetlówki. Ale nie tak że są i świecą. Autor sprawe świetlówek potraktował poważnie. Między innymi podał jak długo żyje taka świecąca rura. I coż on tam napisał. Ano tyle że żywotność świetlówki nie zależy ( oczywiście do pewnego stopnia) od czasu świecenia. Zależy za to bardzo od ilości włączeń. Pamiętam jak dziś że było tam napisane że polskie świetlówki wytrzymuja ok 1000 włączeń. Zagraniczne zaś przynajmniej dwa razy tyle. Zapewne taki sterownik jest Ci potrzebny żeby zrealizować reklamę i chcesz zapalać rury w jakiś określony sposób. Jeśli nie przeszkadza Ci niska żywotność rury często włączanej to poszukaj w tymże Radioelektroniku. Cofnij się jakieś 20 lat do tyłu. W jednym z numerów było kilkanaście schematów sterowników. Były takie co włączają rure od razu, z opóźnieniem, z mryganiem i bez mrygania. Tomek

Reply to
tomek tarasiuk

Sam to wymyśliłeś czy masz na to jakieś wiarygodne źródła. Podeprzyj się prosze jakimiś danymi i skąd je wziąłeś, tak jak ja to zrobiłem. Inaczej to co napisałeś jest nie na temat i nie ma sensu. To jest grupa typowo techniczna a nie filozoficzna. Tomek

Reply to
tomek tarasiuk