Skąd akumulatorki Ni-Cd

Witam gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np wkrętarki

Reply to
Szumek

Użytkownik "Szumek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:gn940s$7vt$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Niech zgadnę;

- w sklepie

- na Allegro

- w sklepie online

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Najpierw zobacz jaki to typ. Potem zajrzyj na

mają kupę ogniw różnych.

Reply to
DJ

Szumek pisze:

Były na Allegro ale ja sie zdecydowałem kupić to znikły.

Reply to
Padre

Szumek pisze:

Z innej wkrętarki? Chyba najtaniej, a najlepsze wyjście to podłącz żelowego 12V/17Ah na kablu :)

Reply to
KK

To akurat najgorsze wyjście, prądy przy rozruchu pod obciążeniem sięgają kilkudziesięciu amperów. Potrzeba by bardzo grubych kabli żeby drastycznie nie spadł moment obrotowy, wystarczy na moment zatrzymać wiertarkę przy wkręcaniu grubej śruby w drewno i już nie ma siły ruszyć żeby dokręcić ostatnie pół obrotu. Gdyby nie taki efekt w sprzedaży pełno było by wiertarek z kablem i akumulatorem z paskiem na ramię lub stojącym w pobliżu miejsca pracy. Te 10 centymetrów kabla w obudowie wiertarki to logiczne maksimum.

Reply to
Padre

Padre pisze:

Zależy o jaki moment chodzi. Ja dałem kable 2.5mm2 (kiepski głośnikowy) ok 5m, a w pojemniku na aku przy wkrętarce 2*4700uF. Wkrętarka działa zdecydowanie lepiej niż na oryginalnych aku, wkręcałem śruby ok 12cm długości (przez dwie łaty w poprzek) i chodzi, a aku ładowałem ostatnio w listopadzie. Jeśli więc chodzi o prace na małych i średnich śrubach to polecam i tyle. Ja akurat miałem żelowca za darmo dlatego spróbowałem. Natomiast zastanowiłbym się nad opłacalnością zakupu NiCd, takie o prądzie 20-40A i więcej są drogie, a kupowanie no name nie ma sensu.

Reply to
KK

Było sobie zapisać aukcję do "obserwowanych" - często jest tak, że sprzedawca ma, ale mniej "schodzące" rzeczy wystawia tylko od czasu do czasu (powód prosty: na allegro za samo wystawienie się płaci!), ale jakby się upomnieć to znajdzie (i wystawi albo zaproponuje sprzedaż bez aukcji - nie łamiącą regulaminu skoro TERAZ aukcji nie ma). Wiem, musztarda po obiedzie :)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Masz rację, kondensatory to dobry pomysł na kompa przy rozruchu a można by spróbować dać 2 akumulatory w szereg do wiertarki 18V bo akurat ja takich używam, chyba nic by jej nie groziło bo przy maksymalnych prądach ze 2-3V spadło by na przewodzie a dla elektroniki te parę woltów raczej nie gra roli. Najstarszą 12V zamęczyłem mechanicznie z akumulatorem

14,4V a silnik i elektronika wytrzymały.
Reply to
Padre