Siemens 840D i napędy liniowe

Jest obrabiarka sterowana numerycznie. Kręci stołem w którym jest silnik liniowy "dookoła" bez żadnej przekładni. Bez założonego detalu, z małym obciążeniem stołu kręci się normalnie. Przy dużych obciążeniach silnik wykonuje skoki (do 1cm), nie stabilizuje się na pozycji. Silnik drży. Mile widziane jakieś sugestie.

Reply to
Desoft

Lozysko sie zacina ? Enkoder sie przesuwa i przestaje enkodowac ?

Sterownik inny/rozprogramowany i w oscylacje wpada po zwiekszeniu inercji ?

\Support Jest mnóstwo dokumentacji. Niestety, należy spędzić trochę czasu na jej analizę. Szczególnie powinien być tam taki dokument: Commisioning Jest tam taka lista rzeczy w punktach, które trzeba sprawdzić. Tak od siebie dodam: Czy dane maszynowe są poprawne?

Kręcąc ręcznie nie wyczuwam zacięć. Komputer po utracie danych z enkodera, ma wywalić błąd braku kontroli sterowania. Enkoder jest na osi silnika/stołu też jest liniowy nie obrotowy, więc bez żadnego sprżegła.

Maszyna działała, nic nie zmieniane przed usterką. Ciężar detali daleki do granicznych parametrów: detale aluminiowe a stół przwiduje 1200kg, paleta nie ma około 1m2.

Pierwsza werja (przed rozebraniem) była luzy na przekładni, lub sprzęgle enkodera (niestey dokumentacji nie ma, ale to inna historia) Teraz zastanawiam się na hamulcem osi, tylko pozostałe osie na pewno hamują silnikami też liniowymi.

Reply to
Desoft

Użytkownik "Sylwester Łazar" snipped-for-privacy@alpro.pl napisał w wiadomości news:fgcajk$ej2$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Niestety nie jest prosto z dokumentacją, nie mam nawet rysunków budowy stołu. Dane maszynowe od conajmniej roku niezmieniane. Po prostu działało a teraz zaczęło trząść.

Inność polega na zastosowaniu silnika liniowego. Nie wiem jak się zachowuje uszkodzony silnik liniowy, to jest mój pierwszy przypadek.

Dodam jeszcze że nie jest to stół obrotowy - nie można obrabiać podczas obrotu stołu. Np.: wiercimy, obracamy stołem o jakiś kąt i dopiero możemy wiercić. Nie ma opcji toczenia.

Reply to
Desoft

Ja bym podstawil modul mocy. Jezeli nie masz, to cegami z oscyloskopem sprawdz przebiegi na wszystkich 3 wyjsciach powinny byc takie same. Jezeli na jednym wyjsciu jest brak przebiegu to uszkodzony masz jeden z kanalów Równomierne grzechochatnie wskazywaloby na taka usterke wlasnie.

Moge sie podjac naprawy modulu jezeli jest uszkodzony

Leszek biuro malpa omega-e.pl

Reply to
Leszek

Użytkownik "Leszek" snipped-for-privacy@spam.pl napisał w wiadomości news:fgcio7$p3v$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Ta sugestia wygląda bardzo logicznie, sprawdzę.

Reply to
Desoft