ści <=1V?

No to już wiesz :)

No nie. Każdy kanał traktuj osobno jako wyzwalacz.To nie jest pole warunków a pole wyzwalacza/natychmiastowe. IMHO masz tam błąd ">=" czyli

2 zmienne po sobie...

W ogóle pole "wyzwalacza" traktuję u siebie rzadko. Wolę korzystać z wyzwalacza czasowego bo jest dla mnie lepszy/bardziej stabilny w sensie. ...

Nie. Skoro definiujesz STAN to każda różna/inna wartość, sprawdzana jest ze stanem wpisanym i nie ma tutaj porównania do historii. Traktuj to jako "odwróconą logikę".

Mistrzu. Stan "wpisany" jest wartością porównawczą a nie historia :)

OK, nie bawiłem się w widgety z linkami publicznymi. Osobiście używam widgetu z Puschover bo loguje mi to co chcę, bez bawienia się w kombinacje/polecam mam to na ekranie głównym+powiadomienia w smartwaczu, i nie kukam nawet w telefon :)

Podtrzymuję. Tutaj obowiązuje jednak ścisła logika. 2 lata się w to bawię i osiągnąłem dokładnie to, czego oczekiwałem/chciałem. Poroblem tkwił na początku w mojej głowie i w dostepnych na tamte czasy możliwościach. Kiedy pokonałem granicę "dlaczego nie? Bo mogę?" to sobie nawet 5 scen rozpisałem na jedno zdarzenie. Raz zapisane i sprawdzone działają. Nie kombinowałem tak jak Ty, "żebypodjednąscenąz kilkomawarunkamizapisaćwszystko". Zrobiłem sobie kilka scen i zyskałem dodatkowe opcje szczegółowego warunkowania+dopiski z opóźnieniem na szczególne akcje :)

No to Ci podałem przepis: {{state(12345).temperature > 42}} to kiedy rośnie {{state(12345).temperature < 41}} to kiedy spada

No to skoro dla Ciebie Master jest powrót, to traktuj go jak Master i od niego uzależniaj.

Nie musisz dokładać 'idealnie stałej'. Nim ja dobrałem u siebie warunki "optymalne" to trwało kilka dni. Na dodatek je zmieniam co jakiś czas. Dzisiaj właśnie zmieniłem odpalanie kamer przy konkretnym napięciu (traktuj to jak wskaźnik temperatury bo na takim kanale mam woltomierz).

Poprzednio/na lato i 10h słońca miałem reakcję z 15 minutowym działaniem ale teraz, kiedy słońce leci 'w kulki' to mi włączało i wyłączało kamery co 15 minut a powiadomienia zaczynały wkurwiać. Wydłużyłem czas i po problemie...ale zrobię sobie kopię scen lato/zima i będę wyłączał sceny nieużyteczne, zamiast pisać je na nowo. Dlaczego? BO MOGĘ i na tym właśnie polega ten "Power" Supli :) Ilość scen mnie nie przeraża, nawet sobie pogrupowałem, żeby było przejrzyście i nazwałem tak, żebym nie miał problemów z identyfikacją. Screena już odczytałeś/podałem :)

Mam kilka scen logicznych, bez żadnych opóźnień i kilka innych z opóźnieniem. Były mi potrzebne, żeby "dopieścić" system więc skorzystałem z dobrodziejstwa nieograniczania :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Zgadzam się! Każda zmiana któregokolwiek kanału powoduje wyzwolenie sceny. Ale! Aby scena sprawdziła "warunek wykonania" czy też wykonała przypisaną akcję jak np. wysłanie notyfikacji, to całość warunków w "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów" musi zostać spełniona! Wtedy wyzwalacz dopiero przełącza swój "stan logiczny" i nie wykona powiadomień dopóki ponownie jego stan logiczny się nie zmieni - co nie jest równoznaczne z wyzwoleniem sceny aby sprawdzić przypisane warunki wyzwolenia. I mam na to niepodważany dowód!

Stwórzmy scenę w której w warunku "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów" ustawimy kanał.temperatura > 25 (załóżmy że warunek aktualnie nie spełniony). Ustawmy też reakcję (dowolną).

Następnie kanał wysyła 26C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość, warunek wyzwolenia spełniony, scena ustawia wartość logiczną na true, wykonuje akcję.

Następnie kanał wysyła 27C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość, warunek wyzwolenia spełniony, ale scena ma już wartość logiczną true więc nie wykonuje akcji.

Akcja zostanie ponownie wykonana dopiero kiedy kanał wyśle wartość mniejszą (lub równą) 25,0C.

Czyli akcja przypisana do takiej sceny zostanie wykonana za każdym razem kiedy zmieni się wartość logiczna warunku "temperatura > 25".

Następnie do akcji wkracza "Warunek wykonania". Jeżeli przypiszemy do niego np. ten sam warunek czyli "temperatura > 25", to teraz przed wykonaniem akcji zostanie sprawdzony także ten warunek czyli - scena będzie "przechodzić" za warunek wyzwolenia za każdym razem kiedy warunek wyzwolenia zmieni stan logiczny, ale reakcję wykona tylko kiedy temperatura była <= 25.0 i wzrosła - jednorazowe wykonanie akcji, poczekanie aż spadnie i kolejne gdy ponownie wzrośnie.

Tak to działa. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem :-)

W tym kontekście, ja nie próbuje rozwiązać swojego problemu notyfikacji, bo uważam że jest to błąd do rozwiązania po stronie serwera - brak transakcyjności (co najmniej w obrębie jednego urządzenia, które nadaje kilka kanałów). Zgłosiłem na forum i mam nadzieję że się doczekam, reakcji.

Jeden i drugi ma zastosowanie, ja nie widzę "lepszości" między nimi. Jeżeli chcesz sprawdzać co 10 minut i tylko w weekendy, to użyję czasowego warunku. Jeżeli potrzebuję wiedzieć 24/7, możliwie najszybciej jak się da, że się zmienił warunek to użyję wyzwalacza.

Ale ja tam nie podaje żadnego stanu! Zajrzałeś na ten obrazek co dołączyłem? Tam się nic nie podaje! :-P

Jak wyżej. Piszesz o innej opcji niż wskazałem.

Link publiczny nie jest tutaj akurat potrzebny, ale pokażę Ci co mnie wydaje się naturalne, gdy zobaczyłem że można wyprodukować ze sceny "odpowiedź". Zamiast N natywnych widgetów supli (1) można dodać widget który wyświetla stronę HTML (2).

Primo, w jednym bloczku zmieściłbym co najmniej 4 wiersze - 1 customy bloczek zamiast 4 supli! - gdyby tylko "odpowiedź" wypluwała "entery".

Secundo, np. dla żony bardziej zrozumiała informacja to procenty które wypluwam wg mojego przeliczenia, niż wskazanie jaka jest temperatura CWU na środku zbiornika ;-)

Poczytałem forum supli i widzę że oni powstali dopiero w 2016 (czyli kiedy ja już szukałem sprawdzonego rozwiązania HA), a dwa lata temu to scripts było jeszcze w powijakach. Ale dzisiaj, to na co zwracam uwagę to wydają się drobne niedociągnięcia do poprawienia w zamian dając na prawdę fajne możliwości.

Bo Ty bierzesz co dają, ja wymagam ;-)

To powieśmy ten termometr na zewnątrz, ciekawe czy taki warunek będzie działał i latem i zimą ;-)

Rozumiem że temperaturowa kompensacja ładowania? ;-) Czujnik temperatury na zewnątrz masz, zapisz to wJednymWarunku i powinno działać. A jak nie działa, to żalić się i wytykać na forum. Niech poprawią ;-)

Ja robię HA tam gdzie nie chce mi się niczego dotykać.

O! Kolejna rzecz, która "kłuje w oko"! Jak skopiować scenę? Ja takiego przycisku nie widzę :-P

Nie wiem czy całe scripts napisał sam Frącz, ale supla cloud ma te same braki. Czasami się zastanawiam czy nie siedzi 5 nerdów którzy mają swój szablon "jak powinno się używać HA" i nie dostrzegają innych przypadków użycia. Toteż im je przedstawiam na forum.

W między czasie zakupiłem dwa "watomierze" kompatybilne z Tuya i zainstalowałem Smart Life.

Pierwsze wrażenie, że aplikacje Smart Tuya, Smart Life i eWeLink to jedno i to samo tylko każde obcięte o coś. Przecież te aplikacje wyglądają identycznie :-D

I ponownie mam prosty przypadek użycia:

Podłączyłem przez to gniazdko pralkę. Chce żeby po zakończeniu prania, ten watomierz przełączał przekaźnik na OFF, bo "wyłączona" pralka "piszczy" mi gdy siedzę na tronie.

Są opcje, że gdy zużycie będzie równe np. 0W to ustaw przekaźnik na OFF. I teraz zabawa. Bo nie widzę jak ustawić opóźnienia, aby np. sprawdził co minutę przez kilka minut lub gdy 0W to sprawdź jeszcze raz za 5 min i gdy 0W to wyłącz. Można wywołać scenę w reakcji - pomyślałem że zrobię drugą scenę która wywoła się z opóźnieniem po 5 min, ale ta druga sceną z kolei nie może mieć warunków, tylko reakcję.

Dlaczego? Bo gdy żona ustawi pranie "delikatne" to pralka robi przerwy na 1-2 min między obrotami bębna. A że ma tryb "ciemny" i nie świeci wtedy światełkami, to ten watomierz wykrywa pobór 0W x-D

Dla gimnastyki umysłowej, próbuję rozkminić jak bym to zapisał w supli...

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu 12.11.2023 o 11:05, Mateusz Bogusz pisze: [...]

NIE. Pole wyzwalacza to pole wyzwalacza. Pole warunków jest poniżej (odpisałem na forum). Po prostu tego jeszcze nie zrozumiałeś. Nie wiem jak mam dobitniej napisać, że wyzwalacz to wyzwalacz? Jak ma się nazywać wyrażenie inaczej niż "warunek" w polu wyzwalacza, żebyś tego nie łączył mentalnie? Zdanie, wyrażenie? Skąd w ogóle pomysł, że pole wyzwalacza jest polem warunku w sensie "spełnienia" warunku, jako ciągu logicznego?*

Raczej niepoważny dowód :) Wyżej wyjaśniłem jak i na forum, że gdyby było tak, jak sobie kombinujesz, to nie byłoby dodatkowego pola warunku. Właśnie po to ono tam jest :)

No i tutaj właśnie mylisz, że "wyrażenie" jest warunkowaniem sceny. Nie jest w sumie, jest WYZWALACZEM, tylko po części warunkiem*.

Zgoda

Nie. Wyzwolenia są tylko dwa z 25-26 lub z 25-24 i koniec. Ten wyzwalacz już nie ma prawa zadziałać ponownie nawet do 99 czy nieskończoności lub od 24 do zera. Warunkiem tutaj jest wartość różna o 1 od 25, stąd dwa wyzwolenia.

Nie. Tylko mniejszą od 25.

To zdanie jest OK :) Nie mam bladego pojęcia, jak rozumiesz logikę ale mylisz ją z równaniem. To nie jest równanie.

OK ale dokładnie tak jak napisałem wyżej, czyli +-25 a nie 27, jak napisałeś.

No to Ci chyba wyjaśniłem, gdzie popełniasz błędy logiczne.

Odpisałem Ci na forum i w sumie tutaj, że nie pojąłeś warunkowania (jeszcze)...ale co mam poradzić na to, że to nie jest "idiotoodporne"?

Przyznam, że rok temu dopiero wprowadzono sceny i inne duperele do cloud. Powiadomienia chyba w tym roku doszły więc skoro już wcześniej zacząłem używać "Frącza" i jego skryptów to przesiadać się nie będę. Może w wolnej chwili sobie to sprawdzę ale nawet w tym miejscu wiem, że u Ciebie logika jest inna niż u mnie :)

No niby fajne ale osobiście nawet nie używam widgetów dołączonych do app. Nie lubię zaśmiecać ekranu i wolę odpalić apkę. Inna sprawa to już pisałem, że używam widgetu Pushover, który mi "pluje" odpowiedzią i mam ładne logi co i kiedy działa. Czasem używam asystenta Google, bo nie chce mi się dotykać telefonu.

To się cały czas rozwija i bardzo dobrze. Ja od ok 3 lat się w to bawię a przyczyną była taka, że najpierw kupiłem gotowca "woltomierz" który w tamtym czasie był tylko dla Supla. Dotąd nie spotkałem "woltomierza WiFi" i zacząłem się tym bawić. Później już poszło z górki, łącznie z wgrywaniem softu do ESP/inne.

Przecież u mnie działa. Widzisz, w/w to nie jest zapis jednego wyzwalacza i jednej sceny. Jak rozbijesz to na 2 sceny, wtedy dostaniesz dwa różne powiadomienia, kiedy temperatura wzrasta i kiedy maleje. Problem polega na tym, co napisałem wcześniej. Próbujesz zmieścić wszystko w jednym zapisie. Ciekawi mnie zatem, czy kiedyś wpadniesz na pomysł pojechania jednym samochodem do 3 różnych miast w tym samym czasie :)

To jest właśnie logika.

Nie, wejście analogowe z dzielnikiem ale na kanale temperatury.

Podobnie do tego schematu ale już bez potencjometru. Kalibracja jest w GUI, co uznaję za zajefajny pomysł.

Tylko dlatego, że mam tam historię. Kiedyś było na kanale bez miana (wilgotność) ale tam nie było historii. Mam też amperomierz na czujniku halla, na kanale temperatury :) Generalnie mam na działce 2 woltomierze i 2 amperomierze. Jeden komplet do PV a drugi do wiatraka.

I bardzo dobrze. Nie jeden wpadłby na pomysł kopiowania scen i tak je zostawił a później na forum pisałby o błędach :D

Po co Ci 2 takie same sceny? Kopia to kopia. Aha! Leniwy jesteś i nie chce Ci się napisać raz jeszcze, czy ctrl+c - ctrl+v i nawet skorzystać z notatnika. No tak, roszczeniowiec :D

LOL

Druga scena może mieć w Supla warunek a w zasadzie nawet musi. Nie musi mieć wyzwalacza :)

W Supli to banał w 2 scenach. Jedna scena odpala wyzwalacz z "warunkiem" "0W" i odpala drugą scenę po 5 minutach, która ma również warunek "0W". Kiedy odpali pierwsza scena, to już jej nie zatrzymasz, bo pocisk poszedł. Druga scena wyzwolona pierwszą, zadziała tylko wtedy, jeśli będzie spełniony warunek, który jest w nią wpisany "0W"...czyli jeśli w ciągu 5 min nie będzie poboru, to się pralka wyłączy.

Logika tutaj jest taka, że wyzwalacz z pierwszej sceny odpali ponownie, jeśli pobór w ciągu 5 min wrośnie, co w końcu skończy się rzeczywistym zakończeniem akcji po następnych 5 minutach.

Ja kupiłem 2 miesiące temu pralkę Amica. Ta się wyłącza sama :D

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Bo tak jest w kodzie Frącza?

:-)

Niech przemówią czyny. Ja nic nie zmienię, zgłosiłem i poczekam aż Frącz poprawi na "moją logikę" :-)

Dziękuje.

Na alle są właśnie setki Tuya tego -

Wyzwanie to znaleźć coś innego systemu :-P

Ale się tego duplikowania scen uczepiłeś, mimo że ani razu nie byłem przeciw. Czyli co, dwie sceny, w jednej {{ > 20 }} to rośnie, w drugiej {{ < 19 }} to maleje? Latem czy zimą? To może oddzielne sceny na lato i zimę? A da się jeszcze piątą scenę co będzie sama przełączać które dwie z poprzednich czterech mają być aktywne w danej porze roku?

Paradoks w tym, że mając już jakieś doświadczenie z suplą jestem przekonany że powinno się dać łatwiej i próbuję tego dowieść zgłaszając moim zdaniem usterki, a Ty próbujesz usilnie pokazać że się nie da.

Który z Nas, gra tutaj w obronie supli a który w ataku? :-P

Mam nadzieję że to ironia ;-)

No tak, w takiej wersji "prostej". Ja bym założył np. że gdy sprawdzi ponownie po 5 min i będzie 0W, to nie dlatego że pralka skończyła prać, tylko dlatego że akurat "wstrzelimy" się w kolejny postój między obrotami bębna.

Nie można wszystkie w życiu sprowadzać do stanu 0 lub 1 ;-)

Moja ma włącznik na ekranie dotykowym więc siłą rzeczy coś tam musi pobierać. A że dopiero po gwarancji zaczęła piszczeć nieobciążona...

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu 15.11.2023 o 19:56, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Jest jeszcze opcja, że we Wronkach można kupić przetwornicę, lub w sieci. Podaj model, to się poszuka. Wtyczki chyba umiesz wkładać/wyciągać. Co tydzień jadę przez Wronki :D...ale jest też telefon :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 15.11.2023 o 20:13, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Hmm, lekko zalewają te kondzie :D Dobrze że nie do pełna :D...ale tyko trzy są w tym modelu.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Wyzwalacz zadziała tak jeżeli "warunek wykonania" będzie w nim umieszczony. Nie trzeba wtedy dodatkowo "warunku wykonania". Przecież wyzwalacz też ma pod swoim polem

"Warunek nie jest aktualnie spełniony." lub "Warunek jest aktualnie spełniony.".

Aaa woltomierz...ok. Mea culpa.

Marketingowce/Handlowcem to na pewno nie jesteś ;-)

Wczoraj akurat ta "prawdziwa" supla coś robili z serwerami i scripts takie coś wypluł -

Na marginesie - zdarzało Ci się dostać "niepoprawny" wyniki odczytu z czujnika w supli/script? W tym tygodniu kilka razy z różnych czujników temperatury dostałem (jednorazowe) odczyty -247C lub 0C (dwa razy) - rozumiem, że oprogramowanie w urządzeniu nadawczym "zawiodło" i z takimi przypadkami należy się liczyć, ale zaskoczyło mnie to, że "supla" tego nie ogarnęła (odfiltrowała).

Chociaż tak na prawdę to nie wiem czy "supla", bo odczyty zobaczyłem w "scripts". A swoją drogą jedna jak i druga strona nie pokazała tych odczytów na wykresach więc pewnie tam takie przypadki uwzględnione...patrzę w kod scripts i on zaciąga dane do wykresu z cloud więc pewnie cloud ogarnęli i w reakcjach by nie było, ale webhookiem script bierze "wszystko" i Frącz nie przewidział takich przypadków.

Ha! W supli tak, w Smart Life czy Tuya Smart scena wywołana z innej sceny, nie może mieć warunków. Przynajmniej ja nie widzę jak tam zrobić pętlę.

Nie rozbierałem pralki (bo działa), ale nie miałem pojęcia że elektronika do nich jest na alle - nigdy nie sprawdzałem. Dzięki!

Reply to
Mateusz Bogusz

Piękna brednia :D Pole warunku w "WYZWALACZU" kłóci się z logiką "ZMIANA STANU" Po prostu, obojętnie jaki warunek sobie w tym polu postawisz, to będzie działał ZAWSZE w momencie zmiany stanu kanału. Jeśli dasz dwa przeciwsobne warunki do tego samego kanału, to będzie "aktualnie spełniony" i dupa :D

Tak to jest, jak się nie ogarnia i ma się "własną logikę".

Dawno takiej bredni nie czytałem a Ty nie sprawdziłeś :)

...i tutaj wkracza CAŁE NA BIAŁO, dodatkowe pole warunku, to poniżej.

Nie umiem ściemniać w logice :)

Prawdopodobnie nie dopisałeś sobie w polu warunku (nie wyzwalacza)

*.connected. Przy temperaturze jest to bardzo ważne, ponieważ *.not connected generuje odczyt -247 lub 0. Powinieneś to wiedzieć. Wystarczy teraz chwilowa przerwa w komunikacji a skrypt bierze to jako najniższa wartość bo jest skryptem zewnętrznym a nie wewnętrznym w sensie, że sam z siebie nie sprawdza czy jest komunikacja. To również nie jest błędem, bo często jest taka potrzeba, żeby wykorzystać tą sytuację. Ja wykorzystuję ją do powiadomienia, że np. system jest wyłączony.

Od samego początku ciśnie mi się określenie "Słoń w sklepie z porcelaną" i tak to u Ciebie wygląda.

No nie, dlatego pisałem, że skrypty znacznie przewyższają samą Suplę czy inne systemy i rozmawiamy o Supla.

No wiem, że i w "te klocki" jesteś jeszcze słaby :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Nie rozumiem Cię. Opisałem tutaj

na podstawie dostępnych kodów na githubie, co dokładnie dzieje się w kodzie serwera w miejscu o którym piszemy - wskazałem gdzie i jak to wyrażenie jest interpretowane jako warunek. A Ty zamiast się odnieść do tego i się zgodzić (lub nie), to udajesz że tego nie widzisz i argumentujesz ad personam.

Faktycznie, działa! Może nie super intuicyjne od razu (bo niepodłączone urządzenie nie nadaje wartości), ale jak gdy to już wiem to ma to sens. Dzięki!

A skąd? Na forum, w jakieś instrukcji, gdzie jest informacja o tej magicznej liczbie -247C?

Smart Life obsługuje za to "tryb tabletu" gdzie widok jest poziomy a nie pionowy. Do aplikacji Supli trzeba wykręcać głowię ;-)

Pochwal się co pisałeś na forum, że moderator skasował posta i skomentował

"Wyrzuciłem całego posta. Proszę o odrobinę więcej kultury na forum."

A Ty potem przepraszałeś

"Dobrze zrobiłeś. Nie powinienem pisać postów po trzecim piwie:) Przepraszam.".

Mateusz Bogusz

Haha! Wczoraj ~18:15 siedzimy przy kolacji a tu cyk! Ciemno i cicho. Jprde myślę, szukam po omacku latarki, potem telefonu - dzwonię na 991 (PGE) - ten ich bot wymienia od minuty połowę ulic w mojej mieścinie, nie zdążyłem doczekać do podania danych, zasilanie wróciło. Ale patrzę na fazy, po 236-242V! Spojrzałem teraz 234-236V. Normalnie kolejne 10V przybyło. Cuda! A nie czekaj, to "awaria" była.

Reply to
Mateusz Bogusz

Tak jak przewidywałem. Dwie godziny temu o 17:21 cyk! Prądu nie ma. Mięły 2-3 min i ponownie zjechali 10V w dół. Czyli teraz co roku nie dwa, a już cztery razy do roku będę ustawiał zegarki!

Reply to
Mateusz Bogusz

W grudniu pisałem że napięcie u mnie w godzinach "szczytu" (13-15), szoruje po dnie 200-210V. Zgłosiłem dwa razy do PGE i 4 grudnia, podnieśli. Od tamtej pory było elegancko 220-240V.

Ale ostatnio słonko poświeciło i pewnie panelowcy (tak się domyślam) się zaczęli skarżyć że u nich w domach już 250V i przedwczoraj w niedzielę niespodziewany zanik napięcia w sieci na 2-3 min, po czym napięcie ponownie niższe. Wczoraj (co prawda na ~minutę), ale po 13 ponownie ujrzałem na rejestratorze 210V.

Tak się musiałem wyżalić, że pręgierz z mojej strony dla tych mikro-psujów z PV w domach.

A 4x bo, dwa razy zmieniamy czas letni-zimowy, a teraz jeszcze za każdym wyłączeniem muszę przejść się poprawić zegar w: piekarniku, zmiękczaczu, WM, PC.

Reply to
Mateusz Bogusz

Człowiek robi się wygodny. Ja gdzie mogłem pozmieniałem zegary na radio controlled albo dodałem podtrzymanie i teraz nie mam co ustawiać i się nudzę :/

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Musisz pisac do PGE, zeby napięcie zmieniali wraz ze zmianą daty :-)

J.F

Ha i to jest dobry pomysł! Jeszcze sobie przypomniałem, że z powodu II strefy w kwietniu i październiku jeszcze dodatkowe 2x poświęcam na przestawienie godzin w PC (13-15, 15-17).

To już w ogóle mogliby zrównać te daty ;-)

Reply to
Mateusz Bogusz

Ja tam się nie znam jak do zegarka w piekarniku dodać bateryjkę CR, za to poszedłem za Twoją radą w czym innym. Ale o tym na innej grupie ;-)

Reply to
Mateusz Bogusz