Rurka termokurczliwa

W dniu 2014-10-05 21:58, Robert Wańkowski pisze:

Nie wiem czy wszystkie tak mają, ale tych których ja używałem miały klej i to mocno widoczny. Używałem od fi 120mm do 15mm. Klej był koloru niby taki mleczny, po podgrzaniu wypływał na końcach. Nie mocno ale było to widoczne. Co ciekawe, izolacja między żyłami spadała jak klej był gorący, po ostudzeniu było ok.

Reply to
Jawi

W dniu 2014-10-05 21:58, Robert Wańkowski pisze:

Nie próbowałem. Podejrzewam że tak, jeśli przytrzymasz do ostygnięcia. Jeśli pytasz by zakończyć tak np kabel, to nie radziłbym. Albo coś do środka i zgrzać, albo są do tego specjalne termozgrzewalne kapturki, tylko nie wiem czy na małe średnice też.

Reply to
Jawi

W dniu 05.10.2014 o 21:58, Robert Wańkowski pisze:

U mnie słabo, ale widać.

Tak.

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik

Robert Wańkowski pisze:

W rurkach grubościennych klej zdecydowanie widać. Na dokładkę najlepsi producenci nanoszą na powierzchnię takich rur jakieś barwne ciapki zanikające po osiągnięciu właściwej temperatury - żeby łatwiej było kontrolować prawidłowość procesu (choć mnie wystarczy jak wycisnę z rurki ładną obrączkę kleju).

W rurkach cienkościennych kleju jest mniej - i czasem trudno się go dopatrzeć.

Rurka bez kleju raczej się sama nie sklei - chyba że zgrzejesz ja do temperatury mięknięcia. Ponadto rurka bez kleju nie uszczelni porządnie styku kabel - rurka.

NIekoniecznie. Są też cienkościenne rurki z klejem - w zasadzie o grubościach porównywalnych z co grubszymi bez kleju. Bo rury grubościennej, takiej do robienia zewnętrznych powłok muf kablowych to faktycznie ze zwykłym termokurczem pomylić się nie da.

A ja bym radził zacząć od nauki czytania ze zrozumieniem - jaki ci klej wypłynie z rurki bez kleju?

W dniu 2014-10-06 21:07, Dariusz K. Ładziak pisze:

możesz też oprócz kleju sprawdzić wielkość po skurczeniu

najczęściej "zwykłe" mają z reguły 2:1 natomiast te z klejem 3:1 lub nawet więcej

Reply to
pilocik

Ale trzeba je zgrzać znacznie wyżej niż temperatura mięknięcia kleju - bo czysty polietylen tak ławo nie mięknie, sieciowany tym bardziej... Gorzej - wolny koniec rurki ci się nagrzewa i mięknie do temperatury sklejania - obciągnięty na przewodzie traci usieciowanie, rozluźnia zacisk na przewodzie ale jeszcze do powierzchni przewodu się nie przykleja... czy ty kojarzysz wszystkie zjawiska występujące we współpracujących materiałach?