Ruch w sieci ze switchem

Odpowiada te=

A tak szczerze (pytam z ciekawości bez większej złośliwości) czy liczyłeś na to, że podłączając urządzenie o nieznanej konfiguracji do sieci o nieznanej konfiguracji, nie bardzo wiedząc jak sieć działa, wszystko magiczne zadziała wg oczekiwań?

Dla mnie niesamowite jest, jak windows wykreował powszechny paradygmat "plug & play", że wszystko wystarczy włączyć, połączyć, kliknąć "install" i działa, bez wymagania wiedzy jak to działa.

Reply to
Marek

W dniu 2014-04-14 09:05, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Podaj:

  1. Adres komputera, maskę itd z którego nawiązujesz połączenie
  2. Adres urządzenia itd
  3. Narysuj lub opisz jak i do czego jest podłączona sieć

Pozatym.

Wysyłający zapytanie komputer sprawdzi najpierw tablicę routingu. Jeżeli adres docelowy nie należy do tego samego segmentu sieci jak wysyłający, zapytanie będzie wysłane od razu do bramy domyślnej.

Jeżeli na podstawie tablicy routingu okaże się że segment sieci jest ten sam i nie jest znany adres celu, to wtedy jest wysyłane zapytanie ARP a następnie zapamiętywane do dalszego wykorzystania.

Kluczowe są informacje które podałem wcześniej.

Pzdr.

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Podobno do bramy domyślnej nie idą zapytania bo to switch. zresztą wpisując w przeglądarkę adres bramy domyślnej nie ma odpowiedzi, zapytania o hasło czy czegoś innego co w routerze się pojawia po podaniu adresu.

Tak na marginesie, nie wiem dlaczego niektórzy tak usilnie chcą mi udowodnić że sie nie znam. Ja to wiem ze nie wiem, dlatego pytam.

Adres komputera to 192.168.3.142, urządzenia to 192.168.3.61, maska 255.255.255.0

na pietrze jest switch 3COM a on wiety jest do serwera w piwnicy, nie interesowao mnie co tam jest (może to błąd). PC i urządzenie oraz pozostałem komputeru w pobliżu są wpięte do do tego switcha.

Jeszcze raz do Marka. Tak na to liczyłem. Skoro mam ustawione IP z zakresu kóry moge statycznie nadać, nie ma podwójnych IP to wg mnie powinno śmigać i tak jest na routerach a nie na tym switchu

Reply to
sholojda

W dniu 2014-04-15 12:18, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czy ping pomiędzy urządzeniem i komputerem działa w obu przypadkach ?

Adam

Reply to
Adam Górski

Chłopie weź ty się ogarnij i:

  1. Podaj nam jakieś namiary co to za urządzenie - będzie łatwiej wróżyć, bo najwyraźniej to ono jest tutaj problemem.
  2. Zrozum, że nie ma czegoś takiego jak sieć "ze switchem" i "z ruterem". Każda sieć jest "ze switchem" o ile jest to więcej niż dwa hosty połączone kablem. Ewentualnie może to być sieć "bez rutera" - czyli taka, która nie ma połączenia z inną siecią.
  3. Narysuj nam dokładnie jak to podłączasz "ze switchem" i "z ruterem" łącznie z wypisanymi adresami i maskami na interfejsach.

... Nie wiem czy w tej chwili mnie olśniło, ale może jest tak: urządzenie potrafi wysłać tylko pakiet do bramy, więc wysyła pakiet z adresem MAC bramy, i adresem docelowym komputera - taki pakiet, choć powinien być przesyłany w obrębie sieci - jest wysyłany na bramę... brama (prawdopodobnie) odeśle go na adres docelowy. Czyli to urządzenie musi mieć wpisaną bramę mimo, że kontaktuje się z hostem wewnątrz sieci.

Z pierwszych postów wnioskowałem, że sytuacja wygląda tak: masz jedną dziurkę w ścianie, do której jest podłączony komputer. Bierzesz switcha, podłączasz do tej dziurki, do następnych w switchu podłaczasz komputer i to tajemnicze urządzenie... i nie działa. W drugim przypadku switcha zamieniasz na ruter... no właśnie - gdzie podłączasz WAN? Strona LAN ma zwykle 4-5portowego switcha - do niego podłączasz urządzenie i komputer... i działa?

Reply to
Mirek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Bo to chyba nie do tego było pomyślane? Mnie się wydaje, że raczej do tego, że kupujemy penisa w Tesko, w Kalafiorze, czy Oszołomie, kupujemy empecza w Mediamarkcie, wsadzamy w gniazdko i system zaciąga to automatycznie. Że robi to pani Basia, dla której komputer, to krasnoludki pod pokrywą i jakieś tam elektrony w żółtych czapeczkach, a pojęcie "dysk twardy" kojarzy się prędzej z jajkiem na twardo. A komunikat nie znaleziono strony przyprawia ją o panikę i palpitację serca, że "oni" jej internet zabrali :P

Reply to
ACMM-033

WAle ty śmieszny, po prostu kłaść sie i płakać takie to żałosne co piszesz.

Dla tych co chcą choc troche pomoc. Switch jest taki:

tego ustrojstwa nie moge w sieci znaleźć ale jest to cos jakby mały komputerek ze stalym IP i MAC. nie wiem gdzie WAN nie szukałem w serwerowni. Wireshrak nie pokazuje pakietow ARP z komutera do tego czegos. ktos pisal ze nie musi, dziwne bo w domu juz to robi.

Reply to
Slawek h

Idź stąd!

Masz od tego grupę pl.comp.sieci - czego tu szukasz?

Ale w zakresie w jakim MS to zaprojektował to wyśmienicie działa! Miało to służyć tylko *użytkownikom* podłączającym się do wifi lub kablem do sieci z serwerem DHCP a nie pseudo-adminom :-)

Reply to
Pszemol

izolacją portów.

To skąd wiesz jak tego używać? jakąś dokumentację chyba masz? - papierek, pudełko, rysunek na obudowie, mail z opisem?

1.. 2... 3... ...100... Już powoli tracę cierpliwość.

Jeszcze raz: W domu podłączasz "do rutera" i działa? W pracy podłączasz do gniazdka sieciowego wpiętego do tego switcha w piwnicy... i nie działa? A komputer jest wpięty do drugiego gniazdka tego samego switcha?

To są bardzo ważne informacje, bo ja zrozumiałem że: masz jedno gniazdko w pomieszczeniu i wpinasz do niego kompa i to ustrojstwo raz przez ruter a raz przez switch.

No to teraz jaka jest konfiguracja sieci w domu i w firmie, komputer i to urządzenie. IP, maska, brama w każdym przypadku.

Reply to
Mirek

Użytkownik Marek Wodzinski napisał:

Nawet niekoniecznie - Wpiął na wariata w jakiś VLAN w którym ten zakres adresów po prostu nie bangla - bo admin tak wymyślił.

Konstatacja identyczna - skontaktować się z adminem...

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Sadysta! Na pl.comp.sieci go wysyłać - tam to dopiero by się nad nim poznęcali!

On nie odróżnia switcha od routera - za dużo wymagasz ;)

Wystarczy, że w sieci "ze switchem" (bo on już nie wie, że też tam ma niewątpliwie jakiś router) ma bramę .254 a jego "tajne" urządzenie próbuje się wbić na bramę .1 i tyle w temacie :(

Reply to
Adam

Daleko idąca spekulacja. Po zaprezentowanym opisie nie wdawał bym się w dyskusje z autorem. To co on wypisuje jest bełkotem lamera. Nie wspominając o NTG.

Reply to
PcmOl

Fajne. :) A pani Basia daje radę? :D

Reply to
PcmOl

Użytkownik "PcmOl" snipped-for-privacy@b.com napisał w wiadomości news:likcau$uer$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

A czemu ma nie dać? Może ona zielona, ale wnuczek przyjdzie i wszystko pokaże. I tak do następnego razu, gdy ilość krasnoludków zmaleje, elektrony stracą czapeczki, wnuczek Pejzbuga (tfu... yuck...) jej ustawi :) Albo Szkapę? Da radę, w programie księgowym nie ma lepszej od niej! :))

Reply to
ACMM-033