RS485 izolowany transoptorem @ 57600

Witam.

Nie mam pod ręką osyloskopu na którym mógłbym to sprawdzić. Szukam jednak możliwości odizolowania mikrokontrolera[1] od rs485 w możliwie najłatwiejszy sposób, bez użycia dużej ilości elementów.

Wykombinowałem tak:

uC->transoptory->75176->RS485

transoptory to zwykłe CNY-17. Sztuk trzy: nadawanie, odbiór, kierunek.

Mam wątpliwości, czy podpinając diodę trasoptora wprost do uC a trazystor przez rezystor do zasilania uzyskam przy 57600 bodów sensowny sygnał (w sensie kształtu). Jak mówie nie mam pod ręką żadnego oscyloskopu chwilowo i nie mam jak sprawdzić kształtu sygnału podłączonego w tak trywialny sposób. O ile z zaświeceniem diody nie będzie problemu (myślę) to martwi mnie szybkość załaczenia/wyłączenia tranzystora.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ? Niestety prędkości zmniejszyć nie da rady, magistrala pracuje już tak szybko z powodu innych urządzeń do niej wpiętych.

PS> 75176 stosuje bo działa mimo negatywnych opini o nim, no i jest dostępny w mięsnym na rogu. Ale jestem otwarty na propozycje.

[1] uC pracuje w konfiguracji w której w przypadku awarii może przedostać się potencjał 230V na nogi uC. Wolałbym żeby nie przedostał się dalej.
Reply to
Sebastian Bialy
Greg(G.Kasprowicz

Są jakieś szybkie ? Nie mam w zasadzie nic innego pod ręką, ale jeśli były by osiągalne, to czemu nie. Nie wiem tylko czy aby nie potrzebuje pasma w granicach 200kHz żeby uzyskać jakiś sensowny kształt sygnału.

Pooglądam jesli CNY faktycznie nie dadzą rady.

Reply to
Sebastian Bialy

Widze że dość sensownie osiągalne są H11L1 - w teori mają 1MHz i shmidta. Może by się nadały?

Reply to
Sebastian Bialy

Daj 6N137.

Reply to
Mario

O widzisz, mają go w TME w sensownej cenie, dziękuję.

Reply to
Sebastian Bialy

Ja to mam z HCPL-0631 w SO8 (akurat pod reka byly - jeden jest nieuzywany, bo one podwojne).

Reply to
Jerry1111

A nie prościej zamiast transoptorów ADuM1201 ?

Pozdrawiam ELP

Reply to
Elp

Oczywiście powiniem był napisać ADuM1301 :-) To nie zmienia jednak faktu, że (chyba) nie da się prościej :-)

Pozdrawiam ELP

Reply to
Elp

Elp pisze:

Przy okazji spytam - czy jest jakiś cwany sposób na izolację sygnału audio (inny i MNIEJSZY niż transformator). obecnie mam dwa trafka z modemów (pasmo jest wystarczające) ale potrzebuję czegoś mniejszego

MAc

Reply to
MAc

Szeregowo kondensator. K.

Reply to
John Smith

entroper pisze:

Można jaśniej? Przy pelnej separacji galwanicznej transformator sprawdza si idealnie, tylko ten rozmiar. No i w zasadzie dostęp do zasilania mam z jednej strony. Z drugiej musialbym kombinować - a komunikacja w jednym kanale "wte" a w drugim "wewte" ;-)

MAc mrn

Reply to
MAc

entroper pisze:

mode dream on scalony wzmacniacz izolujący x4 z wbudowaną przetwornicą :-) (mode dream off)

Zostanę przy trafach...

Reply to
MAc