różnicówka jest również nadmiar

Witam.

Mam takie coś zrobione prowizorycznie na budowie. Na S-ke proszę nie zwracać uwagi, dodana jest zupełnie do czego innego. Chodzi wyłacznie o ten duży wyłacznik różnicowo-prądowy.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest od również wylacznikiem nadmiarowoprądowym ? Z poszukiwań na google wynika że nie. Ale nie mam pewności. Oznaczenie 40A ktore widnieje na obudowie dotyczy *chyba* prądu dopuszczalnego. Na prowizorycznym schemacie nie ma nic zaznaczone poza obwodem detekcji upływu i przyciskiem "test".

Całe zamieszanie z faktu że brak zabezpieczenia w postaci 3-fazowej S-ki bardzo mnie niepokoi. A może nie mam racji i takich zabezpieczeń nie ma sensu tutaj dawać?

Reply to
Sebastian Biały

To jest tylko różnicówka na 40A i prądzie różnicowym (wyzwalania)

30mA.
Reply to
Grzegorz Krukowski

przygladajac sie zdjeciu, to widac S-ke przylaczona wylacznie do jednej fazy, wiec prad na budowie masz tylko jedno fazowy.

Nie jestem ekspertem, ale nie wiem, czy przypadkiem ta roznicowka jest poprawnie podlaczona? 2 fazy leza luzem.

Wg mnie, jezeli nie ma odbiornikow 3 fazowych to powinno sie stosowac roznicowki 1 fazowe.

Ciekawym rozwiazaniem sa te hybrydy roznicowo-nadpradowe. Prady roznicowe sie nie sumuja i jak gdzies wywali (dojdzie do przekroczenia roznicy) to wywala roznicowke dla konkretnego obwodu i tylko te obwod nie ma pradu, a nie cala instalacja.

Reply to
adresss

Nie przygladaj się jej ;)

W niczym to nie przeszkadza.

To co widać na zdjęciu to "workaround" aby jedna faza miała zabezpieczenie bo chwilowo 3 fazy sa zbędne, jednak:

Elektryk twierdzi że ta różnicówka wyleci również dla przeciążenia I>40A na dowolnej fazie ale ja nie wierze na słowo tylko wklepuje symbol w neta i widzę że to nie jest prawda. Ponieważ net czasem kłamie to pytam.

Aktualnie wstawiłem tam S-kę 3-fazową. Niestety miałem pod ręką tylko z ch-ką B i nie wiem czy ludziom od tynków maszynowych nie wyleci przy rozruchu maszyny :/

Reply to
Sebastian Biały

Zapomnialem: czy kolory faz mają jakieś znaczenie, choćby tradycyjne, jesli chodzi o kolejnośc wsadzania do dziurek automatów 3-fazowych? Na zdjęciu jest szary-czarny-brązowy, ale dwa dni temu widzialem inaczej w innej skrzynce. Oczywiscie dokonale wiem że nie ma to żadnego znaczenia dla wyłaczników, ale może jest jakaś niepisana zasada ktorej się wszyscy trzymają?

Reply to
Sebastian Biały

Dnia 05-08-2011 o 23:39:37 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

czarny - faza 1 brazowy - faza 2 szary - faza 3

Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:39:37 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Mnie uczyli, że od najciemniejszego się liczy, podobnież Niemiaszki robią. Czy to jest prawidłowo tego nie wiem :>

L.

Reply to
Lisciasty

Użytkownik "x" snipped-for-privacy@x.pl napisał w wiadomości news:op.vzrjpuf5z35ewf@mm-e2ca995c46e8... Dnia 05-08-2011 o 23:39:37 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał(a):

czarny - faza 1 brazowy - faza 2 szary - faza 3

Reply to
Artur Miller

Dnia 06-08-2011 o 09:17:55 Artur Miller snipped-for-privacy@maila.com napisał(a):

Nie ma sposobu. OP pytal jaka konwencje sie stosuje, to podalem.

Dnia 05-08-2011 o 23:27:10 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

I masz rację, nie wyleci bo te 40A to jest jej max prąd pracy. Zabezpieczenia nadmiarowo-prądowego nie ma żadnego.

Reply to
janusz_kk1

Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:27:10 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Trzeba w neta wklepac symbol tego urzadzenia i przeczytac co o nim pisze producent.

To sie bedziesz martwil wtedy :-)

Dnia Fri, 05 Aug 2011 23:39:37 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Ma za to znaczenie dla silnikow - jak pomylisz to moga sie krecic w druga strone.

A zasada .. zdaje sie ze jest norma i fazowe maja byc czarne. Wiec niemiaszki robia trzy czarne z nadrukami 1, 2 i 3.

W Polsce wieksza swoboda :-)

Ależ ja to wiem, chodzi tylko o ułożenie faz w sekwencji w

*wyłacznikach*. Żeby ktoś potem nie powiedział że "tak się nie robi według sztuki" ;)

Wszystkie druty fazowe jakie widuje ostatnio mają kolor szary, czarny i brązowy (ale mało widuję). Za to w jednofazowych faza czasem jest czarna a czasem brązowa ...

Reply to
Sebastian Biały

Zaznaczam ponownie ze nie ma dla mnie znaczenia która jest pierwsza z punktu widzenia rotacji pola magnetycznego. Mnie interesuje która jest pierwsza,druga,trzecia z punktu widzenia kolorów przewodow wchodzacych do osprzętu *zabezpieczającego* i czy jest na to jakaś norma, tradycja czy niepisana umowa.

Reply to
Sebastian Biały

kazda twoja odpowiedz daje nowy watek!!! Cos masz zle poustawiane w newsreaderze?

Reply to
adresss

Wydaje się ok. Czy ktoś to może potwierdzić u siebie?

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j1hb28$8h5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie

Tak

Powinno być za różnicówką, przed odbiornikiem prądu. Przed różnicówką rozłącznik.

Reply to
Irokez

Tak tu ktos pisal kilka lat temu. Mozna by te norme odgrzebac.

Odbiornik pradu ma wlasne zabezpieczenia. Dwa. Jedno fabryczne a drugie autorskie polegające na "artystycznym zmniejszeniu przekroju drutu przez ukręcanie uzywając szarpania gniazda aż wypadło i wisi na kablach".

Szlag mnie trafia jak widzę stan niektórych maszyn budowlanych i nie mogę spać spokojnie bez nadprądowego *przed* kablem do urzadzenia ...

Ta różnicowka działa jak rozłacznik :)

Reply to
Sebastian Biały
[...]