Reset BIOS-u - czy się uda???

Witam!

Mam poważny problem.

Otóż podkręcałem procka, co 5 Mhz i jak doszedłem do jakieś 1667 MHz, to po restarcie komputer już się nie uruchomił, tzn. komputer się odpala, dioda od napędu optycznego mignie, słychać pracę dysku twardego, diody od zasilania i dysku świecą ciągle, wszystkie wentylatory działają, jednak monitor jest cały czas ciemny! Aha, ale dioda od FDD nie miga podczas startu, w ogóle FDD nie startuje.

Tylko słychać takie leciutkie pikniecie z głośniczka (nie jest to standardowy dzwiek beep)

Wszystkie podzespoły które niżej wymieniam (oprócz płyty) są w 100% sprawne, więc co może być przyczyną takiego stanu????

Proszę pomóżcie, bo ja już nie wiem, co robić.

Moja konfiguracja:

- 256 RAM GoodRAM,

- 80 GB Samsung,

- CD-ROM LG 52x,

- Karta graficzna ATI Radeon 9250,

- procesor Athlon 1800+ thoroughbred A na socket A,

- Płyta główna Gigabyte GA-7VT600 REV 1.0,

- Standardowy zasilacz 400W. (Deer)

Pytałem już na innej grupie, i dowiedziałem się, że muszę zresetować BIOS, ale na tej płycie nie ma zworki, a w dokumentacji kości (Mam winbond w49f002, ale wlutowaną a nie na plcc32) jest nóżka oznaczona jako RESET, czy jeśli podam na nią jakieś napięcie to sresetuję BIOS??? Jeśli tak, to jakie napięcie??? Tu jest dokumentacja techniczna kości:

Pozdrawiam Tomasz Pókała

P.S. To mój "dziewiczy" post na tej grupie ;)

Reply to
Tomasz Pókała

Tomasz Pókała napisał(a):

A nie możesz po prostu na parę sekund wyjąć bateryjki?

AW

Reply to
AW

Użytkownik "AW" <bigwitek@poczta_kropka_onet.pl> napisał

sorki, że nie napisałem - to już robiłem, i nic. Zwierałem również styki łącza baterii, żeby na kondechu się nie podtrzymywał i nic. Więc ponawiam pytanko z resetem poprzez napiecie na nozke.

Reply to
Tomasz Pókała

Tomasz Pókała, napisales:

Ustawienia BIOS-u z tego co wiem nie są przechowywane w kości flash, tylko w oddzielnej, niewielkiej pamięci sram. Musiałbyś jej odciąć zasilanie. Być może na zbyt krótko wyjmujesz baterię - wyjmij ją na pare minut, oczywiście komputer ma być w tym czasie odłączony od zasilania. Zewrzyj też wówczas ze sobą styki, do których dołączona była bateria.

k,

Reply to
KILu

Podmiana procka na taki który zniesie przetaktowanie.

Reply to
bocian

w ten sposob to najwyzej skasuejsz zawartosc FLASHa a po wyjeciu bateryjki, trzeba poczekac wiecej niz kilka s zwieranie jej stykow nic nie da, gdyz jest ona podlaczona rpzez diode lub inny uklad trzeba wyjac baterie i albo odczekac kilka..kilkadziesiat minut, albo zewrzec zasilanie kosci chipsetu (ale nie biosu) ustawienia sa trymane w pameici SRAM, ktora z biosem ma niewiele wspolnego.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Wyjmij kabel zasilajacy z zasilacza, odczekaj kilka minut (2-5) a potem wcisnij i przytrzymaj przycisk "Power" i wloz kabel do zasilacza.

Pozdrawiam Wnekus

Reply to
telmag

"Tomasz Pókała" snipped-for-privacy@poczta.fm wrote in message news:ecubv7$590$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... Ogolnie to NTG Napisz typ plyty - bedzie latwiej - czasem zamiast zworki sa pola lutownicze ktore trzeba zewrzec.

Reply to
PAndy

Witam Wg instrukcji do tej płyty, w celu zresetowania CMOS-a, anleży wyciągnąć baterie na conajmniej 30 s. Warto też włączyć opcję CPU Host Clock Control" w "Frequency/Voltage Control" (może być dostępna dopiero po wciśnieciu CTRL + F1 po wejściu do setupu). Powinna spowodować automatyczne wczytanie bezpiecznych wartości jeżeli przez 20 s płyta nie chce wystartować.

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

a przepraszam nie doczytalem - tak jak juz napisal Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - wystarczy wylaczyc komputer z sieci i wyjac na ok

30 sekund bateryjke - (manual do plyty - strona 22)
Reply to
PAndy

Użytkownik "KILu" snipped-for-privacy@psxextreme.pl napisał

na dluuugie godziny wyjąłem (cala nooc) i nic...

Reply to
Tomasz Pókała

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał

jest wszystko w pierwszym poscie:)

tez zwierałem i nic...

Reply to
Tomasz Pókała

ale czy odpiales zaslianie od komputera? fizycznie ?

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał

jasssne!, probowałem już chyba wszystkiego

Reply to
Tomasz Pókała

Wiec pozostaje wariant silowy: odlaczasz wtyczke zasilajaca, wyjmujesz bateryjke, bierzesz kawalek przewodu - linki np takiej jak w kablu zasilajacym, jedne koniec linki przyczepiasz do obudowy kompa - mozesz trzymac reka i przyciskac do obudowy, drugi koniec przewodu ( z odizolowanym koncem uformowanym w cos przypominajacego miotelke) objezdzasz okolice mostka poludniowego w ktorym obecnie zintegrowany jest RTC, szczegolnie zwroc uwage na wszelkie okolice malego rezonatora kwarcowego takiego jak w zegarkach, pewnie bedzie gdzies tam wiekszy kondensatorek elektrolityczny. Po takim zabiegu plyta powinna miec zresetowana pamiec konfigurujaca.

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał

Mogę prosić jeszcze raz to samo, tylko bardziej szczegółowo i dokładnie?!

Reply to
Tomasz Pókała