Regulowany Bass Boost

Robię wzmacniacz akustyczny na TDA7376B i chcę dorobić do niego przedwzmacniacz z regulowanym bass boostem (tzn. żeby w jednym skrajnym położeniu potencjometru wzmocnienie nie zależało jakoś szczególnie od częstotliwości, a w drugim niskie częstotliwości były wzmacniane dużo mocniej).

Znalazłem coś takiego (schemat nr 2):

Patrząc na wykres widać, że powyżej częstotliwości granicznej wzmocnienie spada do zera. Ja bym chciał, żeby wzmocnienie spadało do 1 i utrzymywało się na tym poziomie. Pomysł jest taki, żeby sygnał wejściowy podzielić i puścić jednocześnie na nieodwracające wejście końcówki mocy i na wejście tego pokazanego wyżej układu (ewentualnie przez wtórnik na drugiej części TL072). Wyjście tego filtra byłoby podłączone przez potencjometr do masy, a suwak potencjometru byłby podłączony do wejścia odwracającego końcówki mocy (plus oczywiście kondensatory odsprzęgające, żeby wyciąć składową stałą - wzmacniacz operacyjny będzie pracował ze sztuczną masą, a TDA7376B wymaga pojedynczego zasilania).

Co o tym myślicie?

Reply to
Adam Wysocki

Spinacz biurowy, Adam Wysocki snipped-for-privacy@nospam.invalid!

Narysowałem schemat, gdyby to komuś pomogło w wyobrażeniu sobie tego :)

Adam Wysocki
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Spinacz biurowy, "Greg\(G.Kasprowicz\)" snipped-for-privacy@cern.ch!

To błąd, miała być tam sztuczna masa. Poprawiłem to na drugiej wersji schematu:

Nie chcę żeby część wyjścia IC1B (w końcu tam jest sprzężenie zwrotne) przechodziła przez C1, R3 i R1 na wejście nieodwracające końcówki mocy, poza tym nie znam impedancji wejściowej, więc wolałem dla pewności zrobić wtórnik. Tym bardziej, że i tak mam jedną część IC1 wolną (niby będą dwa takie układy dla dwóch kanałów, ale wolę zastosować 2x TL072 i wrzucić jakiś niewielki kondensator blisko (fizycznie) zasilania każdego z nich, żeby mniej przebijało między kanałami).

Wiem, to ten błąd co wyżej, po prostu projektując jakoś wyleciało mi z głowy, że oprócz sztucznej masy będzie tam też sygnał.

Reply to
Adam Wysocki