regulator obrotów AVT-1007 (na chipie

Kupilem na allegro taki zestaw do polutowania. Polutowalem i dla wiertarki 500W dziala, a dla wentylatora 40W - ledwo sie kreci.

Czy mozna na to cos poradzic (zmieniajac parametry opornikow np.)?

Reply to
Lysy

wiertatka ma silnik komutatorowy a wiatraczek pewnie indukcyjny, poszukaj watkow o regulacji np okapu kuchennego. Wiatraczek nie moze miec komutatorowego bo by szybko padlo no i chyba halasu wiecej... a wiertarka nie pracuje non stop.

Reply to
Papkin

Poczytalem co nieco i dobre rozwiazanie to falownik, ale to nie ta półka, taniej wyszedłby jakis wentylator prądu stałego sterowany napięciem. Ale w wątkach które czytałem pisało, że jakimś półśrodkiem może być zastosowanie szeregowo kondensatorów. Silniczek jest monolitem zanitowanym przez makaroniaży i nie ma żadnych odczepów, zeby sobie na przełącznikach coś podziałać. A chodzi mi właściwie jedynie o zmniejszenie prędkości obrotowej do akceptowalnego poziomy hałasu.

Mam jeszcze w domu taki stary wentylator pokojowy, co sie krecil na boki z trzema prędkościami obrotowymi, zajrzę jak tam to zrobili. Ale moze ktoś się podzieli doświadczeniami jak to zrobił u siebie? Chodzilo mi po głowie aby puścić zasilanie przed diodę, byłoby o połowę mniejsze napięcie może by to co pomogło ???

Reply to
Lysy

ja mam regulator wyciągu na kominie zrobiony na kondensatorach i takie ledwo ledwo obroty to 2,2mikro /600V, zależy to od oporów wentylatora i mocy silnika, u mnie to okolo 100W

Reply to
dziad_ek