regulator napecia w motocyklu

Te 50V to mam nadzieję bez obciążenia...

W tak szerokim zakresie napięć i przy tak dużym prądzie wchodzi w grę jedynie stabilizator impulsowy. Jeśli chcesz, to Ci taki skleję - ale bez obudowy, bo nie mam nic sensownego pod ręką.

Jaku akumulator masz w tym motorze? Klasyczny czy żelowy?

A czasami w tym motocyklu nie ma odśrodkowego regulatora napięcia. Spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Typowo mechaniczne. Wstępnie ogranicza napięcie. Tomek sprzeczał sie raz borsuk z dzikiem całe przedpołudnie czy sie mówi motocykiel czy motocykl również az sam bóbr spór rozstrzygnął autorytatywnie i rzekł mówi sie motor chociaż brzmi to dziwnie. To z ABC Techniki

Reply to
kogutek4
[...]

Mamy XXI wiek a nie XIX...

Nie warto - mechaniczny i na 6V. Na dokładkę moc nie ta.

Żebyś sie nie zdziwił jakie rozwiązania są w XXI wieku. Nie wszystko daje się zrobić na procesorku za 5 zyli. W technice samochodowej liczy sie bardziej trwałośc i niezawodnośc a nie miniaturyzacja. Tomek

Reply to
kogutek4

Ufff... To jeszcze informacje dodatkowe: ile jest cewek i czy są izolowane od masy?

Czyli klasyczny... 14.4V

Maleństwo. Aż mam obawy o przeładowanie :-(

A ile kosztuje nowy? ;-)

No to albo się pomyliłeś z mocą albo pojęcie 'mały' jest względne. Jakie wymiary miała obudowa?

Źle trafiłeś - mam alergię na mikrokontrolery.

Nie nazwałbym regulatora odśrodkowego niezawodnym mechanizmem.

Jak sam go zrobisz to masz racje. Ale jak zrobi fabryka od motocykli to będzie niezawodny. Tomek

Reply to
kogutek4

Fuj!

W tym motorku nie ma trzech faz...

50V bez obciążenia. Moc maksymalna 180W - nie jest najgorzej. Tyle, że trzeba zapomnieć o banalnych rozwiązaniach. Chcąc uzyskać sensowne rozmiary trzeba wejść w wyższe częstotliwości. Sprawdziłem - przy 100 kHz wystarczy rdzeń ETD34 lub E36 - to nie są gigantyczne rdzenie. Tyle, że cewkę trzeba będzie już nawinąć taśmą - przy tej częstotliwości prąd wnika tylko na głębokość 0.22 mm.

Zatopić całość (oprócz radiatora) w polipropylenie po uruchomieniu układu i z głowy :-)

Teoretycznie tak, ale moc tracona w stabilizatorze liniowym szeregowym, o jakim zapewne myslisz natychmiast go wydymi ;).

Zastosuj uklad z http://66.27.55.198/gs-classic/download/recreg_d.pdf.

Reply to
Lukasz Spychalski

Gdzie działa? Bo nie w motorze, o którym mowa ;-P Regulator odśrodkowy - już nie wnikam w sens takiego działania - musiałby być wyposażony w styk. Czyżbyś zapomnał, jak wypalają się styki przy takich prądach?

A teraz wracając do sensu - jedziesz dłuższy czas szybko, na stałych, wysokich obrotach, potrzebujesz działających świateł a regulator odśrodkowy odłączył ładowanie. I akumulator zdycha... Mam wrażenie, że ktoś tu pomylił klasyczny regulator elektromechaniczny z regulatorem Watta ;->

pomysl z 19w ciagle dziala a z 20/21 juz nie :-)

Poznaj serce bladej twarzy masz popalic jak już parzy. A kto napisał że tam jest jakiś styk. Na osi są dwie sekcje magnesów. Im wyższe obroty tym bardziej jedna sekcja przesuwa sie wzgledem drugiej. Zmienia sie pole magnetyczne i alternator ma niższe napięcie. Jak potrzebujesz więcej go obciążyć to cewki działają na to pole magnetyczne i wracają magnesy tak żeby pole magnetyczne się zwiększyło. Proste jak cep. Na dodatek niezawodne i trwałe. Z wyjatkiem drutu nie ma tam nic co ma jakikolwiek związek z prądem. Naprawiałem taki alternator. Był od amerykańskiego samochodu. Zatarło się łożysko od tej przesuwającej sie sekcji magnesów. Objawy były takie same jak w tym przypadku. Dawał od 0 do kilkudziesięciu woltów. W tym samochodzie nie było żadnego innego regulatora napięcia. Tomek

Reply to
Tomek