Re: Zmiana pod?wietlenia matrycy w Laptopie

temat wątku był jednak o matrycy laptopa. Przy czym do matryc nie

> stosuje się "wyścigowych" diod LED (duża moc w jednej diodzie), a raczej > wiele małych - lepsze dla równomiernego oświetlenia, mniej się grzeje > punktowo no a w najnowszych konstrukcjach można sterować niezależnie > podświetleniem różnych obszarów (uzyskując tym dużo większą dynamikę w > ramach całego obrazu niż ma sama matryca LCD - oczywiście jeżeli > zawartość obrazu na to pozwala).

Ale o tym to już chyba wszyscy słyszeli - ciekawsze byłoby pokazanie porównania sprawności i poboru prądu w liczbach :) Z tym może, że jakby nawet przyjąć, że sprawności LED i jarzeniówek są porównoywalne to sam fakt owego *dynamicznego* podświetlenia wprowadzać musi liczące się oszczędności...

Reply to
Alojzy Zakalec

Alojzy Zakalec pisze:

Wg mnie nawet gdyby nie było znaczących oszczędności w zużyciu energii to i tak warto ze względu na lepszy obraz (czy to przyciemnianie diod sektorami, czy nawet szybka zmiana podświetlenia całej matrycy).

Reply to
Adam Dybkowski

Ale o ile rozumiem to nie projektujemy wyswietlacza od poczatku tylko usilujemy naprawic. sciemniania i tak nie ma.

A tu jeszcze pare niuansow moze byc ukrytych - np widmo swietlowki dopasowane prazkami do kolorow pikseli.