Re: zamiennik tranzystora

Przełączający - po co mu duża obudowa?

> BC108 miał znacznie więcej, >> tylko w katalogach obcięty. 150 MHz to było minimum. > Jak pamietam, to dosc duza czestotliwosc mialy tez BD13x.

Tak, koło 75 MHz, z tego co pamiętam. Zacne stopnie końcowe w układzie Sziklaiego wychodziły na tym - nie wzbudzały się.

A na stopnie sterujace nie wiedziec czemu nasi inzynierowie wstawali > dosc delikatne BC211/313

Kto wstawiał, ten wstawiał. 40 lat temu wstawiałem, jak starczały. Ale kilka lat później już BD135-140

Ładowanie kondensatorów z forwarda? Dławik byłby większy od transformatora...

Moze by jednak skorzystac z duzego napiecia ... choc przy 3V > zasilania to istotnie bedzie raczej nieduze. > A swoja droga ... on naprawde ma 15V wynikajace ze specjalnej > konstrukcji, czy tyle wpisali, bo wiecej i tak nie trzeba?

Konstrukcja. Skrajnie niskie napięcie nasycenia, duże wzmocnienie i szybkość - musi im coś przy wyższym napięciu tunelować. Może wręcz wykorzystują do gaszenia...

15V w tranzystorze ... moze jakis germanowy ...

BC108 miał 20V...

40 lat temu, 1982 ... to chyba byly juz i jedne i drugie.

Bez dlawika :-)

Te lampy braly spory prad przy ladowaniu.

A to juz widac zapomnialem ... ale to bylo 50 lat temu, zero postępu ? :-)

J.F