Re: Transformator centralowy

> Za Lewińskim dla przekroju kolumny 25 cm^2 wychodzi 400 VA i jakieś 3-4 >> zw/V.

Nie wiem, kto to Lewiński ale dlamnie to jest 625 W i 1.8 zw/V. Ale je się chyba na transformatorach nie znam, liczac je od ponad 40 lat...

> Najlepiej nawinąć kilkanaście zw. testowych, zmierzyć napięcie i >> już wiesz ile nawinąć dla 2x12 V. >> PS. I ten twój pomiar mocy na biegu jałowym to o kant d... rozbić :) >> PS2. Albo trafo ma potężne zwarcie międzywojowe. >>>No to ja już zgłupiałem. Trafo pracuje jałowo już kilka godzin i rdzeń jest >>>letni. Przy 232 V w sieci na mierniku cęgowym pokazuje 6,8 A (P = 232 V x >>>6,8 A = 1577 W jałowo ).

VA a nie W. To jest moc pozorna a nie czynna. Obawiam się, że miernik jest albo popsuty albo niepoprawnie podłączony.

Dokładność pomiaru level master...

Jak na bieg jałowy, to strasznie duzy prad.

Taki się zdarza w gównianych transformatorach.

Na pewno miernik dobry? > A moze wariuje w poblizu transformatora? > Na biegu jalowym bedzie duze przesuniecie fazy, i moc bierna a nie > czynna. No ale licznik szybko zasuwa ... tyle, ze 1.5kW to bylby > niezly piecyk.

Dlatego, że to nie moc czynna.

Moze to 68mA ?

Przy takim transformatorze? Ale rzeczywiście jest o wiele za dużo.

1.3 zw/V - odważnie. Może to rdzeń zwijany? Bo mamy prawie 1.3 tesli...

Tej mocy transformator przy zwarciu międzyzwojowym wywalałby bezpieczniki.

Ale to transformator z jakiejs centrali, wiec wypada zalozyc, ze nie gowniany :-)

Na biernej z kolei licznik nie powinien zasuwac.

Chyba, ze to licznik mocy biernej?

Jesli nie 6.8A i nie 68 mA, to ile - 0.68A, tylko kolega gdzies nie zauwazyl mnoznika/dzielnika/zakresu na mierniku ?

A jakby naprawde 6.8A bylo ? :-)

J.F

Dnia Fri, 15 Oct 2021 13:59:57 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

"Nomogramy i tablice radiotechniczne", Kazimierz i Anna Lewińscy, WKŁ, rocznik 1970.

Też mi się to wydaje za mało. Nalegałbym na próbę z 10 zwojami.

Reply to
Jacek Maciejewski