Re: Transformator centralowy

> Skoro wt?rne jest na 54V to zasil je z 12V lub 24V przemiennego i

Bzdura - to tak nie działa. Tak działa zwora magnetyczna, wprowadzając indukcyjność rozproszenia - jak w starych spawarkach i w transformatorach do mikrofalówek.

Duzy prad jalowy powieksza straty w trafo, ale fitracja > indukcyjna zmniejsza straty spowodowane przez niejednostajny > przeplyw. Lacznie moglo wyjsc ze szczelina w ukladzie > prostownika laczne straty beda mniejsze. Alternatywnie, > to nie trafo tylko jakis dziwny dlawik.

j.w.

Inna sprawa to kwestia napiecia pracy tego trafa. Wyglada na > to ze przy 230V pracuje OK, ale jest na styku. Z twoich > danych mi wychodzi ze indukcja w rdzeniu przekracza 1.3T. > Stare tabelki z czasow komuny podaja 1.3T jako maksymalna > indukcje w rdzeniu. Amerykanska tabelka mowi ze dobra > blacha pracuje do 1.6T,

Wtedy, gdy linie pola biegną w kierunku walcowania rdzenia (stal elektrotechniczna anizotropowa). Na przykład w rdzeniach zwijanych ciętych (RZC) i w rdzeniach toroidalnych.