Re: Szukam pomocy przy zak?ócaniu pilota bramy gar

> co pomogłoby unieszkodliwić taki napęd w nocy ? nadajnik z innej bramy

W jaki sposób ??

Reply to
mmmarecki

na początek model bramy, dokumentacja, producent, ustalić chipset ewentualnie otworzyć pilota i sprawdzić do w nim siedzi potem pdf i doczytać

ps. ostatnio był dokument na temat szybkiego łamania keeloq

Reply to
Darek

Darek pisze:

Wow. Czy keeloq został już skutecznie złamany? Zapuść linka, chętnie poczytam.

Reply to
Adam Dybkowski

czy skutecznie to nie wiem:

Darek

Darek pisze:

No to można spać spokojnie. Aby odjechać twoim samochodem, złodziej musi: (1) najpierw przez ponad godzinę bawić się twoim pilotem (odebrać

64k kolejnych kodów) a potem (2) zapuścić trwające ponad 2 doby obliczenia na klastrze 50 komputerów dwurdzeniowych. Uda mu się szczęśliwie obliczyć kolejny kod do wysłania. :)

Już punkt (1) mnie uspokoił. Bo jak skroi pilota to i tak nie musi łamać alarmu.

Reply to
Adam Dybkowski

Temat dotyczy bramy gdzie jest jeden odbiornik i kilkanaście nadajników.

Piszę z pamięci - dawno czytałem dokumentację do keeloq - proszę o korektę.

Pewna firma sprzedaje nadajniki (w postaci fajnego breloczka) i odbiorniki (gotowe moduły) keeloq. Co ciekawe piloty możesz dokupywać osobno i będą one działać z dowolnym odbiornikiem. Oczywiście taki nadajnik trzeba wprowadzić do odbiornika. Nadajniki mają też numery seryjne. Ale nie w tym rzecz.

Z powyższego wynika, że wszystkie urządzenia danej firmy używają tego samego klucza szyfrującego.

Czyli idziemy do sklepu po nadajnik. I spokojnie łamiemy go w trybie offline. Może to trwać nawet i miesiąc. Ważne, że klucz uzyskamy. Możemy go też "złamać" w ten sposób:

Jak już mamy klucz to lokujemy się pod bramą i nagrywamy jak leci. Używając z uzyskanego wcześniej klucza możesz odczytać kto (numer seryjny nadajnika) i kiedy korzystał z bramy. A jak bardzo się Tobie nudzi to nawet powiązać to z numerami tablic rejestracyjnych.

Czy Pan Marek ma tyle chęci?

Reply to
Darek

Użytkownik "Adam Dybkowski"

A na kolejny kod też potrzeba 2 dób?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski pisze:

Już nie, bo w wyniku obliczeń dostaje się cały klucz danego urządzenia i można wygenerować wszystkie kolejne kody. Przeczytaj całego PDFa to się dowiesz.

Ale i tak IMHO wymaganie posiadania oryginalnego pilota przez 24h stawia pod znakiem zapytania samą potrzebę łamania.

Reply to
Adam Dybkowski

Zdobywa się kod danego pilota czy MANUFACTURE CODE producenta serii ?

Reply to
William