Re: Sygna? czasu PR1 na 225 kHz

        W erze GPS nie ma się co ekscytować PRI, tym bardziej że

> czas wzorcowy > masz raz na godzinę, a w GPS jest 1pps. >         Poza tym, jeśli poprawka jest znana, to co za problem z jej > stosowaniem? :-) >

Przeciętny użytkownik nie zna tej poprawki bo nie jest nigdzie oficjalnie podana. Poza tym dlaczego każdy użytkownik ma stosować poprawkę. Nadawca powinien odpowiednio przyspieszyć sygnał tak żeby był poprawny. Tym bardziej, że podstawowymi zadaniami Laboratorium Czasu i Częstotliwości GUM jest utrzymywanie i rozpowszechnianie czasu wzorcowego. Za to im płacą. Dlatego zamierzam kontynuować moje starania o poprawienie sygnałów czasu PRI na 225 kHz i innych też do tego zachęcam.

Reply to
wiegum

bzdura jest caly ten pomysl z satelita (zwazywszy na warunki propagacyjne dla pasma Ku)

Reply to
PAndy

snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

Z tym nie ma problemu. Pytałeś Polskie Radio jak idą im prace? Może to jednak po ich stronie jest problem?

Trochę niedokładne masz informacje, laboratorium ma za zadanie utrzymywać wzorce czasu i częstotliwości, wyznaczać czas urzędowy (a nie wzorcowy), wytwarzać i przekazywać sygnał do radia etc., to jest mniej więcej odpowiednia kolejność prac w laboratorium. Masz też dostępny dialup, NTP, możesz mieć i światłowód. Albo dogadaj się z dowolnym członkiem grupy tworzącej UTC(PL) żeby Ci dostarczał sygnał w wygodny dla Ciebie sposób. Ale skoro wybrałeś radio, to chyba chodzi Ci o to żeby mieć sygnał najtaniej i najdokładniej, więc inne rozwiązania nie będą Cię interesowały. A co z DCF77?

I słusznie, polecam oprócz molestowania kierownika laboratorium, pomolestować prezes GUM, która podlega ministrowi gospodarki (wykazać wielkie zainteresowanie podmiotów gospodarczych posiadaniem dokładnego czasu, jak również wpływ na gospodarkę kraju nie zapominając o obronności :))

Reply to
grzenio