Re: Regulacja obrotów silnika DC

Wygląda na to, że silnik będzie miał moc około 300W i zasilanie

> napięciem 90V. Da to przy pełnej mocy około 3,5A. > Jakieś sugestie co do końcówki mocy sterującej takim silnikiem?

A moze troche szczegolow? Bo jak na razie to hovno wiadomo, co z tym silnikiem chcesz robic. Praca nawrotna? Regulacja? Czego? Wymagana dynamika? Z czego toto ma byc zasilane? Jakie silnik ma maksymalne dopuszczalne napiecie na komutatorze? Szeregowy? Rownolegly? Praca z oslabionym wzbudzeniem, czy nie?...

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Silnik wypatrzyłem na znanym serwisie aukcyjnym. Silnik nie ma uzwojeń wzbudzenia, tylko magnesy trwałe. Chcę go zastosować do małej tokarki, w której siedzi teraz silnik

3-fazowy i nie bardzo mi to pasuje. Silnik będzie przekazywał napęd poprzez przekładnie pasową, tak na oko 4/1. charakterystyka pracy w takim urządzeniu to przeważnie kręcenie jałowo. silnik musi mieć możliwość pracy w obu kierunkach. chcę do tego zbudować prosty układ regulacji na jakimś Atmelu i tam zawrzeć całą logiczną część przełączania kierunku, miękkiego startu itp. chcę to wszystko zasilać z trafo toroidalnego 300VA, z którego po wyprostowaniu będę miał 90V DC. Tak to sobie wymyśliłem. Może jakieś krytyczne uwagi?
Reply to
TomaszB

a moze zamiast tego poszukaj falownik najlepiej wektorowy i z jakims sprzęzeniem zwrotnym,

tez mozna sterowacz atmela, a odpada ci duuzo roboty.

Reply to
Rockk