Re: Proste pytanie dot. prostownika do aku...

Z jakiej to książki ?

> Udostępnij może jeszcze opis (jak wg autora ma to działać) z listą > elementów - może wtedy coś ktoś wymyśli. > Według mojej pamięci były tam co najmniej dwie ładowarki, z tym, że ta biła > wszystko co ludzkość wymyśliła na głowę. Realizowała jakieś idealne > ładowanie prądem impulsowym, co jakoś super podoba się akumulatorom.

Całość pod linkiem:

chciałbym zmieniać schematu (rys. III.6) ponieważ został on "zatwierdzony" przez profesora elektrotechniki (jest to coś w rodzaju zaliczenia). Zakładam więc, że układ jest poprawny.

Reply to
Tomasz Babiński

Tomasz Babiński pisze:

tylko czy jest sens "przekombinowywać" tak proste ustrojstwo, jak ładowarka aku samochodowego? Nawet jeśli ta ładowarka jest "zdrowsza" od banalnego trafa z prostownikiem, to biorąc pod uwagę ciężkie warunki pracy w aucie, gdzie jednak aku siedzi przez 99% swego czasu życia, a podładowywany jest sporadycznie w domciu - głównie w zimie - komplikowanie budowy ustrojstwa może być niepotrzebne...

Reply to
BoDro

Dnia Wed, 27 Jan 2010 05:08:42 -0800 (PST), Tomasz Babiński napisał(a):

Witam,

co to za książka?

Po nagłówkach widzę, że pokazywane są kolejne schematy na podstawie rozbudowywania poprzednich. To może być interesujący sposób na naukę.

Mógłbyś podać tytuł/link/etc?

dzięki, pozdrawiam,

Reply to
Bogusław Faja