Re: Procek i d³ugie przewody wprost do portów - do

ja stosuje cos takiego

> moze sie ktos wypowie na temat mojego rozwiazania?

Ale stosujesz w praktyce? I jak to się zachowuje? żadnych problemów?

Jakie długie przewody do tego podłączasz?

I ostatnie pytanie, do ewentualnych analityków - jeszcze jeden kondensator 100nF dołączony wprost między wprowadzonymi do urządzenia przewodami z wyłącznika - dobry pomysł (myślę o zwieraniu zakłóceń szpilkowych i wcz indukujących się w przewodzie bliżej źródła ich powstawania, żeby ich nie wprowadzać w głąb układu)?

Jarek P.

Użytkownik "Jarek P." snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@m37g2000yqf.googlegroups.com...

[...]

Przełącznik będzie zwierał naładowany do VCC 100n. Nie mam pojęcia, czy związana z tym iskierka ma dobry (samooczyszczanie) czy zły wpływ na styki. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka pisze:

IMHO dobry. Nawet styki klawiaturowe mają podawany minimalny prąd pracy.

Reply to
Zbych

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:hmlm0h$8hm$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Co innego minimalny, a co innego iskra być może kilka A, choć bardzo krótko. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka pisze:

Energia zgromadzona w takim kondensatorku naładowanym do 5V to zaledwie

1,25uJ. Nie wiem, czy to wystarczająco dużo, żeby spowodować jakiś trwały uszczerbek na stykach.
Reply to
Zbych

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:hmls2p$nop$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Dodatkowo będzie on się rozładowywał przez rezystor 4,7K. Co spowoduje wydłużenie tego zjawiska w czasie i znacznie ograniczy jego prąd. :) Najśmieszniejsze jest to, że mamy tam również rezystor 4,7K podłaczony do żywego VCC i o iskrzenie z tej gałęzi się nikt nie martwi, a martwi się o iskrę z małego kędziorka 100 nF.

Reply to
Marcin Wasilewski

Koledze chyba czytnik wywala co drugi post ;)... dywagacje na temat rozładowywania kondensatora przez styki tyczyły się postu Jarka P., który zaproponował dodanie kondensatora 100nF bezpośrednio no wejście. Taki kondensator byłby zwierany jedynie rezystancją kabli, ich połączeń oraz styków przełącznika...

Reply to
Konop