Re: Pomiar obrotów

Bo silnik nie jest doskonały i następują zwarcia na

> komutatorze.

He? Zaden przyzwoity silnik wyzej zabawki nie robi zwarc na komutatorze. Komutacje przy sporym obciazeniu widac, ale nie da sie zmierzyc prosto skaldowej zmiennej ,,separujac kondensatorkiem'' i mowic o proporcjonalnosci do obrotow - FFT to minimum, a konia z rzedem, jak uda Ci sie cos wylapac przy biegu jalowym.

Bo można wyfiltrować najniższą składową > zakłóceń prądu i na tej podstawie > wnioskować o obrotach.

Roman, probowales, czy tak sobie zgadujesz? Bo mi sie w syfie zbieranym z przekladnika pradowego udaje doszukac nawet Warszawy I, ale pomiaru obrotow na tym sie nie da zrobic.

Reply to
Marek Lewandowski

Pan Marek Lewandowski napisał:

Jeśli silnik DC nie ma komutatora, a za to ma niewielką liczbę biegunów, to może mieć całkiem sporo wspólnego. Takie silniki stosuje się na przykład w wentylatorach do komputerów. Kol. Desoft pisał wyraźnie, że wszystko to dotyczy jego własnych doświadczeń z silnikiem wentylatora od komputera.

Rozumiem, że Panowie postanowili porzucić stary temt i rozpocząć nowy?

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Jeszcze troszkę i dojdziemy do modelarskich regulatorów silników bezszczotkowych prądu stałego:) Tam położenie i kierunek obrotów ustala się na podstawie pomiarów napięcia indukowanego na niezasilanym pasmie uzwojeń:) A może teraz są już scalaki które to robią i zadaje się im tylko prędkość obrotową?

Reply to
TomaszB

Roman, probowales, czy tak sobie zgadujesz? Bo mi sie w syfie zbieranym z przekladnika pradowego udaje doszukac nawet Warszawy I, ale pomiaru obrotow na tym sie nie da zrobic.

Mi się udało. I jak napisałem wcześniej nie każdy silnik na to pójdzie.

Reply to
Desoft