Re: Pod?wietlenie ekranu LCD w kamerze Samsung

> Jak nie znajdziesz rurki pokombinuj z diodami.

> szukać uszkodzonej aż do skutku i z 2 zrobić 1 > > A następnie wystawić ponownie  na Allegro > Sposób skuteczny i wypróbowany > > Leszek

Też tak myślę, że to chyba jedyny skuteczny sposób... Mam jeszcze kilka pytań:

1) Czy pękniętą "jarzeniówkę" z panelu LCD 3,5 cala można zastąpić jarzeniówką z panelu innej kamery też 3,5 cala. 2) Czy te jarzeniówki mają wszystkie zbliżone parametry zasilania napiecie i pobierany prąd - bez wzgledu na producenta kamery? 3) Na wsuwanej na ekran LCD blaszanej listwie w kształcie korytka, w której mieści sie ona uszkodzona jarzeniówka, znajduje sie również inny dość mały element elektroniczny, który po włączeniu zasilania do panelu zaświecz się na ok. 2 sekundy poczym gaśnie. Przypomina miniaturowy kondensator lutowany wprost do druku, ma tylko wąską szczelinę, przez które wydostaje sie światło. Czym toto jest i do czego służy? Czy pełni tylko rolę wcześniejszego oświetlenia ekranu LCD zanim "zaskoczy" jarzeniówka, czy może pełni inną rolę związaną z oną jarzeniówką? 4) jak sie poprawnie nazywa ta "jarzeniówka" bo ponoć fachowo ma ona zupełnie inną nazwę?

Pozdrawiam

Reply to
Impatiens

Też tak myślę, że to chyba jedyny skuteczny sposób... Mam jeszcze kilka pytań:

1) Czy pękniętą "jarzeniówkę" z panelu LCD 3,5 cala można zastąpić jarzeniówką z panelu innej kamery też 3,5 cala.

Tak - najlepiej szukać Samsunga z displayem o zbliżonym modelu powinno być wszystko tak samo - z innych nie dam sobie uciąć głowy ale szansa jest

2) Czy te jarzeniówki mają wszystkie zbliżone parametry zasilania napiecie i pobierany prąd - bez wzgledu na producenta kamery?

tak - parametry są zblizone - ja bym się martwił raczej o gabaryty długość, średnica

[...]

Nie wiem

4) jak sie poprawnie nazywa ta "jarzeniówka" bo ponoć fachowo ma ona zupełnie inną nazwę?

świetlówka z zimną katodą?

Leszek

Reply to
Leszek