Re: Niedopasowanie anteny - co powoduje

Reply to
Andrzej Kamieniecki

On Wed, 10 Sep 2003 23:35:16 +0200, Andrzej Kamieniecki napisał:

Swoją drogą te wszystkie Yagi na 2.4 to drobne nieporozumienie - zastanawiam się dlaczego ludzie lutują 50 omowy kabel do 300 omowego dipola - tam jest dopiero odbita...

Reply to
Verox

On Thu, 11 Sep 2003 00:14:56 +0200, Miro napisał:

Nie, te karty nie palą się nawet bez anteny - z otwarym konektorem antenowym, czyli mają najprawdopodobniej (choć w to nie bardzo wierze) ARW nadajnika, który dobiera moc OUT w zależności od WFS'a.

Z anteną na kablu jest jeszcze lepiej, bo część mocy promieniowanej stłumi kabel (znaczną część) - teraz reszta pójdzie w antene i spowrotem do nadajnika

- a po drodze znów zostanie stłumiona - imho nie ma sie o co bać.

Pozdrawiam

Reply to
Verox

Zwykle na krańcach pasma przyjmuje się spadek 3dB. W Twoim przypadku to będzie więcej, ale ile - trudno powiedzieć. Zresztą jeżeli to, co pozostanie zapewni Ci łączność w Twoich warunkach, to nie ma co się nad tym zastanawiać, bo przy tych mocach uszkodzenie stopnia końcowego przy dużym WFS raczej Ci nie grozi. Problem byłby przy wyższych mocach na poziomie powyżej 0,5W.

LFC

Reply to
LFC
10 Sep 2003 21:49:51 GMT jednostka biologiczna o nazwie antispam snipped-for-privacy@a4.pl (Verox) wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie znam sie prawie na antenach, ale IMHO na 2,4GHz to juz siakas paraboliczna powinna byc (talerz).

Reply to
BLE_Maciek

On Thu, 11 Sep 2003 10:40:45 +0200, BLE_Maciek napisał:

No masz racje, taka ma najlepszy zysk kierunkowy ze znanych konstrukcji, ale pamiętaj - parabole trzeba jakoś oświetlić - jedni robią to anteną yagi, inni SM7DVH (to sie chyba bi-quad nazywa, ale głowy sobie obciąć nie dam) i żadna oglądana do tej pory konstrukcja nie miała baluna - wniosek wszyscy olewają dopasowanie.

Ja próbowałem zrobić pętle dopasowywująca z koncentryka, ale zrobić to z 3cm odcinka kabla jest naprawde trudno ;-))

Pozdrawiam,

Reply to
Verox
Reply to
Andrzej Kamieniecki

Thu, 11 Sep 2003 11:23:42 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ojej bez nerwow ! TV sat dziala na mniejszych czestotliwosciach a stotsuje sie w niej takie anteny. Wiec myslalelem ze dla takich czestotliwosci wlaciwym rozwiazaniem jest wlasnie talerz.

Reply to
BLE_Maciek

Witam,

Dnia 03-09-10 (środa) o 23:49, 'Verox' napisał(a):

Nie wiem jak to wygląda akurat w konstrukcji o której piszesz, ale (ogólnie) w antenach Yagi z dipolem zamkniętym (normalnie 300 Ohm) można uzyskać impedancję wejściową 50 Ohm (na zaciskach dipola zamkniętego) przez zamocowanie w odpowiedniej odległości (głównie) pierwszego direktora względem wibratora (dipola) - w ten sposób możemy wpływać na impedancję wejściową anteny, ale zmieniają się wtedy i inne parametry anteny.

Reply to
Dykus

TV SAT dziala na wyzszych czestotliwosciach. typowo pomiedzy 10-12 GHz. Dopiero na kablu juz za konwerterem masz cos w okolicy 1GHz.

Pozdrawiam Tomasz Kolecki

Reply to
tomaszkolecki

On 11 Sep 2003 11:28:36 +0200, Dykus napisał:

Jesteś tego pewien ? Są gdzieś na to jakieś wzory - chętnie bym się temu poprzyglądał, Mnie zostało w głowie tylko to że zamknięty dipol ma impedancje 300 ohm i koniec. Bardzo prosze o więcej info :-)

Reply to
Verox
11 Sep 2003 11:42:12 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Aaa chyba ze tak.

Reply to
BLE_Maciek

Ale symetryzacja sygnalu nadal by sie przydala. Tylko co za problem - petla polfalowa czy jak sie to tam nazywa, a przy okazji z 50 Ohm robi sie 200.

Witam,

Dnia 03-09-11 (czwartek) o 12:35, 'Verox' napisał(a):

Jestem tego pewien na 70%. :) Kiedyś, o ile dobrze pamiętam, o czymś takim czytałem w 'Anteny KF i UKF' Z.Bieńkowskiego i jeszcze jednego autora.

Spróbuj na "symulatorach antenowych", np. MMANA

Dykus