Re: Mikrokrokowanie - problem

Nie napisałeś jeszcze ile kroków na obrót ma twój silnik. Bo może się

> okazać, że 30kHz PWM to za mało. Ewentualnie dodanie RC na wyjścia może > pomóc. Sterujesz wtedy "prawdziwym" sin/cos.

Silnik ma krok równy 1,8 stopnia. Przebieg napięcia obserwowany na silniku na oscyloskopie wskazuje, że indukcyjność silnika jest na tyle duża, że PWM jest właściwie uśredniane. Wszystko wygląda tak, jakby silnik był nieczuły na ten zakres 45-55% wypełnienia, gdzie średnia wartość napięcia jest bliska zeru. W pierwszym odruchu należałoby zmodyfikować tą funkcję sinus, by była szybkozmienna dla pi i 2pi, ale nie wiem jak skutecznie zaprojektować taką funkcję. Robiłem jakieś z tym próby, owszem silnik się obraca, ale pojawia się jakaś nierównomierność pracy...

Krzysiek

Reply to
Krzysiek Gedroyć SQ4IXA

najpierw spróbowałbym zmienić przesunięcie fazowe, znaczy nie sin/cos, tylko sin(t) i sin(t+88), na przykład. No i zmienić przy zmianie kierunku. Czasem bydlęta są trochę niesymetrycznie zbudowane. Masz stałe obroty, czy chcesz jeszcze je zmieniać?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok