Re: Lutownica transformatorowa

> Włączanie w zerze obciążeń indukcyjnych grozi przetężeniem a nie

Grozi w sensie skutków, bo zjawisko jest oczywiście powtarzalne. Z dokładnością do dość przypadkowej remanencji.

Bo dla mnie "groźba" może być zrealizowana, albo nie. > Czyli to zachodzi z jakimś-tam prawdopodobieństwem, nie-sto?

Rezystancja uzwojenia pierwotnego transformatora nie jest zerowa. Im mniejsza moc transformatora, tym mniejsze przetężenie. No i dodatkowo znak i wartość remanencji magnetycznej.