Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb

Troche to naciagane. Jesli szyba nie ma specjalnych powlok z jednej

> strony to promieniowanie przechodzi przez nia w obu kierunkach z taka > sama efektywnoscia. Czyli na przekazywanie energii przez promieniownie > nie ma zadnego wplywu.

Nie wnikajac ogolnie w twierdzenia marko1a, to akurat to tutaj, co piszesz nie jest prawda. Istnieje kat calkowitego wewnetrznego odbicia, jesli postawisz szybe prostopadle do Slonca (ulatwienie rozwazania), a kolektor pod szyba jest matowy, to wchodzi 100%, a wychodzi tylko to, co miesci sie w stozku ponizej kata calkowitego odbicia, a i to tylko czesciowo.

Reply to
Marek Lewandowski

Wydaje sie to sensowne. Dzieki za uwage.

Reply to
T.M.F.

Marek Lewandowski pisze:

Pod kątem padania zero stopni na każdej powierzchni jest odbicie 4%, do policzenia ze wzorów Fresnela.

Reply to
Filip Ozimek

pod warunkiem ze ten kolektor przykleisz do szyby odpowiednim optycznym klejem.

Bo inaczej nie bedzie wewnetrzne tylko zewnetrzne .. ktore pod duzym katem mimo ze niecalkowite tez cos daje ..

Starczy zelu napuscic do srodka z indexem takim samym jak szkla. Nie wiem tylko co z izolacja cieplna by bylo (pewnie gorsza).

Reply to
Jerry1111