Re: kamera HD: ju? si? gubi? :)

> funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie

Nie mając żadnej z nich w ręku, natomiast używając na codzień Panasonic HDC-SX5 (2 modele przed "Twoim"):

- na korzyść Panasonica:

  • 3 przetworniki (!!!)
  • SD
  • normalny LCD i obsługa przez przyciski
  • pierścień ogniskowania (elektroniczny, ale zawsze) na obiektywie
  • 24p (24fps progressive)
  • wejście na zewnętrzny mikrofon
  • wizjer (nie tylko klap-LCD)
  • 2h nagrania na małym i 4h nagrania na dużym akku

- na korzyść Sony:

  • wbudowany GPS
+... skończyły mi się pomysły.

Na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze SD100 Panasonica (bez HDD). Karty po 16 i więcej GB są tanie, za to kamera jest odporniejsza mechanicznie i jak Ci (nie daj Boże) zaj*.*ią na urlopie, to nagrania na kartach masz "w suchym", a tak, to jak Ci spadnie albo zamoknie dysk na końcu, to wszystko idzie się *.*ić. Za to HDD daje nieco większą kamerę, którą się wygodniej trzyma (ja np. lubię w mojej SX5 napęd mini-dvd za to, że jest, tj. tworzy wygodny uchwyt, mimo, że dvd nie używam jako nośnika do nagrań).

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Dzieki.

Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera. I tu ma takie typy:

Sherpa 750 zaczyna się od 28 cm, czyli w dowolnych krzakach można focic pająki, DV 700 ma łożysko olejowe, więc mozna płynnie filmować, choć tego jeszcze ne robiłem, wieć nie wiem jak to będzie w praktyce. Co radzisz ? Będę wdzięczny za odpowiedź :) Marek

Reply to
Marek

D5000 :)

Reply to
Marek

Zobacz czy nie lepiej 5D

Mniejsza o tresc i forme, ale jaka jakosc.

Marek pisze:

Velbon? To już pierwszy z brzegu Manfrotto będzie lepszy.

Reply to
Adam Dybkowski