Re: Jak zrobic zrodlo (ograniczenie) pradowe na jednym NPN?

1A * 300V (przy pustym kondensatorze) == 300W.

> Zalozmy, ze lampa ma 300Ws, to w kondensatorze przy 300V jest rzedu > 300J, ergo kondensator ma ca. 6.3mF (6300uF). > Znaczy ladunek w kondensatorze to 300V * 6.3mF = ca. 2C, czyli czas > ladowania rzedu 2s przy 1A DC. > Znaczy Twoje zrodelko pradowe musi wydolic 150W strat srednio przy > 300W peak przez 2 sekundy. 2 sekundy to juz duzo jak na liczenie na > pojemnosc cieplna samej strukury polprzewodnikowej, a jesli liczysz na > czestsze blyskanie, to masz te moc do rozproszenia ciagle. > > Nastepnie: palnik lampy nie moze blyskac zbyt czesto. Prawdopodobne > jest, ze wartosc rezystora (470Ohm) jak i wynikajacy z niego czas > ladowania podyktowane sa wymaganym minimalnym odstepem miedzy blyskami > dla palnika tej lampy. Jaki to palnik? Jaka energia blysku? >

Palnik to IFK120 (120Ws), kondensator ma 2500uF i po błysku zostaje na nim ok 40V. Satysfakcjonowałby mnie czas ładowania powiedzmy 6s, ale nie 30... Dzięki za zainteresowanie, a Desoftowi dodatkowo za uświadomienie problemu podtrzymania się lampy. pzdr. behavior

Reply to
behavior

Ja juz nie pamietam .. ale czy ten palnik przy pelnej energii nie ma przypadkiem ograniczenia do 2 blyskow na minute ?