Re: Drukarka ig?owa do wydruku schematów i mozaiki

Ale z drugiej strony, jak ty sobie

> wyobrażasz drukowanie schematów czy ścieżek PCB igłówką? Zbyt mała > dokładność odwzorowania.

Sranie po... Mam jeszcze gdzies P5XL z 1987 roku, ponad 5mln stron na liczniku, pionowe linie szerokosci 1 igly sie zgadzaja przy obu kierunkach przejazdu, wyciaga 300DPI ze standardowymi sterami z Windowsa, bez kombinacji. Drukuje rowniez w kolorze.

To byla w ogole niezla maszyna, zbudowana, jak heavy duty pisalo sie z wilekiej litery: glowica obliczona AFAIR na 12 milionów stron tekstu, tasma do wymiany co jakies absurdalne pol miliona czy milion (duuza kaseta), druk dwukierunkowy z 300CPS (!!!!), brala skladanke 15" (A3 poziomo mozna wkrecic, A2 pionowo), podstawowa ,,wada'': Jesli sie chcialo drukowac tekst z maksymalna predkoscia, to trzeba bylo dobry mebel pod nia postawic. Byle stol byla w stanie w pare godzin rozpieprzyc. Glowica rzedu 250-400g i nawroty co linie, 400ms na 15" dlugosci walka i nawrot... 13kg calosc, dwa metalowe walki prowadzace glowice plus szyna docisku...

Jest przy grafice nieprawdopodobnie powolna i glosna, ale te 300DPI ma...

Reply to
Marek Lewandowski

Marku, ale to nie byla drukarka dla kazdego domu :-)

Ale moze znakow a nie stron ?

Pamietasz wierszowki ? 12 linii na sekunde - to budzi respekt :-)

O ile pamietam to driver windowsowy mial ograniczenie do 55cm dlugosci :-(

Co do plytek nadaje sie tak sobie. Plus nieokreslonosc sladu igly .. no moze w powiekszeniu 2:1, a potem niech fotograf zmniejsza ..