rysowanie schematów

Możecie polecić program o rysowania schematów. Darmowy Raczej automatyka, styczniki, przekaźniki, czarne skrzynki, czyli potrzeba samodzielnego dodania elementu. Po przepytaniu googla próbowałem Dia, Eti-pro ale się nie nadają. Pierwszy to chyba tylko diagramy, a drugi dosyć rozbudowany i nie wiem czy można rysować swoje komponenty. I nie chcę tracić czasu na naukę, a okaże się niodpowiedni dla mnie

To co potrzebuję, to możliwość narysowania stycznika z np. trzema stykami pomocniczymi, czarnej skrzynki z opisanymi zaciskami, listwy zaciskowej i przewody (najlepiej w wiązkach), jakieś elektrozawary do pneumatyki Typowa maszyna CNC.

Ktoś coś używa i poleci?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

witam,

pzdr Tomek

Reply to
mrrisc

Spróbuj Kicad-a

dość wygodnie się rysuje i dodaje nowe elementy, tworzysz sobie własną biblotekę, proponuję trochę starszą wersje gdzie bibloteki masz u siebie bo w nowej domyślnie są w necie.

janusz_k

W dniu 2016-03-28 o 10:20, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Robert P.S. Wysłałem wcześniej wiadomość, ale nie pojawiła sie na serwerze.

Reply to
Robert Wańkowski

Czy to znaczy, że nowa wersja nie odpala się, jak nie ma sieci?

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

W dniu 2016-03-28 o 21:08, Irek.N. pisze:

Mam najnowszą wersję i chodzi mi na własnych bibliotekach z dysku. Tylko że nowa wersja inaczej zapisuje elementy płytkowe. Trzeba sobie przekonwertować stare biblioteki.

szod

W dniu 2016-03-28 o 21:08, Irek.N. pisze:

Nie wiem, wiem za to że nie otwiera starych projektów, dałem sobie spokój wróciłem do starszej wersji jak na razie, tu piszą coś więcej na jej temat

janusz_k