Re: DIN 590 i jack - pytanie.

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości

> news:058d5591-17a6-4ed0-89a4- > > >Podpowie mi ktoś jak podłączyć mały jack do wtyczki DIN 590? > >To taka stara wtyczka słuchawkowa, 5 pinowa, z centralnym pinem > >(rozkład pinów wygląda jak 5 na kostce do gry). > > googli zabraklo ? > > 1,2,3 masa > 4 lewy > 5 prawy

googli nie brakło, ale tam znalazłem tak: 1 - masa 4,5 (+plusy), 2, 3

- (minusy) podłączyłem przewody pod 1,4,5 i chodzi, co prawda po odwróceniu wtyczki wcale głośniki nie zaczynają grać, ale sam kabel działa dobrze, oczywiście tylko w jednej pozycji.

Urządzenie z nieszczęsną wtyczką to magnet. szpulowy chyba ARIA, a odbiornik to PeCet. Wątpliwości pojawiły się gdy po kilkugodzinnej sesyjce zgrywania na drugi dzień nie wstał komp... stąd dylemat, czy czegoś nie pochrzaniłem mimo wszystko. Na razie nie wiem co padło (komp w innym mieście i nie mój), mam nadzieję że nie płyta ;)

Dzięki za odpowiedź Pozdro Voytek

Reply to
Wojtek.Sulkowski

Tue, 27 Nov 2007 12:54:36 -0800 (PST) jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@gmail.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No i ok. Możesz sobie też popatrzeć na którymś ze schematów na: ftp://control.slupsk.pl/pub/elektronika/schematy/magnetofony

Źle. Urządzenie z nieszczęsną wtyczką to pecet. DIN jest ok :->

Reply to
__Maciek

Pan Wojtek Sulkowski napisał:

A czemu to ten bidny PeCet został podłączony akurat do wyjścia słuchawkowego? Czy wyjście liniowe (też DIN, też pięć bolców, ale w półokręgu) nie byłoby lepsze?

Na wyjściu słuchawkowym, w niektórych konstrukcjach, w momencie włączenia zasilania może się pojawić kilkunastowoltowe łupnięcie związane z ładowaniem kondensatorów. Nie sądzę jednak by mogło ono zamroczyć PeCeta aż tak, żeby nie wstał.

W magnetofonie Aria są taśmy. Płyty to w gramofonie czy innym patefonie.

Reply to
Jarosław Sokołowski